Hal.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

webster88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2017
Berichten
1
Beste helpers,

Ik zit met het bekende hal.dll probleem:


Windows kan niet worden gestart omdat het volgende beschadigd of niet kan worden gevonden:
Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw
---

Ik heb 2 partities met beide een XP installatie. Een start wel en de ander, welke ik juist moet hebben, start niet en krijg ik de bovengenoemde error. Hal.dll van de werkende kopiëren en plakken werkt helaas niet, de error blijft terugkomen. Kan ik dit oplossen vanuit de werkende XP partitie?

Bedankt voor jullie tijd!
Groetjes.
 
Er zijn twee mogelijke oplossingen voor dit probleem.

Mogelijkheid 1:
Start in veilige modus (trommel F8 tijdens het opstarten) en open een DOS-box en type:
ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT
EXIT
en herstart.

Mogelijkheid 2:
Start vanaf de cd-rom met Windows XP, de herstelconsole te starten en vervolgens het bestand Boot.ini opnieuw samen stellen met het hulpprogramma Bootcfg.exe. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Configureer de computer zodanig dat deze kan worden opgestart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station. Voor meer informatie hierover raadpleegt u de documentatie bij de computer of neemt u contact op met de fabrikant van de computer.
2. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op.
3. Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.
4. Druk in het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
5. Kies de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op de computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
6. Typ desgevraagd het beheerderswachtwoord en druk op ENTER.
7. Typ bootcfg /list bij de MS-DOS-prompt en druk op ENTER. De vermeldingen in het huidige bestand Boot.ini worden weergegeven.
8. Typ bootcfg /rebuild bij de MS-DOS-prompt en druk op ENTER. Met deze opdracht worden de vaste schijven van de computer doorzocht op installaties van Windows XP, Microsoft Windows 2000 en Microsoft Windows NT, waarna de resultaten worden weergegeven. Volg de aanwijzingen op het scherm om de Windows-installaties aan het bestand Boot.ini toe te voegen. Hieronder ziet u hoe u een installatie van Windows XP kunt toevoegen aan het bestand Boot.ini:
a. Als een bericht wordt weergegeven van de volgende strekking, drukt u op J:
Totaal aantal gevonden installaties van Windows: 1

[1] C:\Windows
Installatie aan de opstartlijst toevoegen? (Ja/Nee/Alle)
b. Er wordt een bericht weergegeven van de volgende strekking:
Geef de identificatie voor opstarten op
Dit is de naam van het besturingssysteem. Typ in dit bericht de naam van het besturingssysteem en druk op ENTER. U typt hier Microsoft Windows XP Professional of Microsoft Windows XP Home Edition.
c. Er wordt een bericht weergegeven van de volgende strekking:
Geef de optie voor opstarten van het besturingssysteem op
Typ in dit bericht /fastdetect en druk op ENTER.

Opmerking De aanwijzingen op het scherm kunnen afhankelijk van de configuratie van de computer afwijken.
9. Typ exit en druk op ENTER om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart en de bijgewerkte opstartlijst wordt weergegeven wanneer u het besturingssysteem kunt kiezen waarmee u wilt opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan