Afzender mail in VBscript

Status
Niet open voor verdere reacties.

IJf

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
40
Vanuit mijn werk start ik vanuit de Windows Verkenner regelmatig een VBScript op, deze opent Outlook en genereerd een mail. Tot op heden moet ik de afzender (From/Van) wijzigen van mijn persoonlijk account naar het account “Ondernemingsraad”.

Behalve mijn werkaccount heb ik ‘full Access’ en ‘send as’ permissions voor drie andere accounts. Waaronder die van ‘de Ondernemingsraad’

Deze afzender wil ik graag standaard in mijn script hebben, maar wat ik ook poog ik krijg óf een WSH-foutmelding (Object required) óf de regel wordt genegeerd.
Uiteraard heb ik verschillende opties geprobeerd maar het leidde tot niets. Kennelijk blijft dit hangen op de OutApp, maar waarom?





1. Origineel Script (wat ook nog werkt)
========================================
Set objOL = CreateObject("Outlook.Application")
Set objMail = objOL.CreateItem(0)
With objMail
.to = "jongij@werkplek.nl"
.Subject = "ORVision: Aanvraag in werkvoorraad"
objMail.HTMLBody = "Beste IJf," & "<br>" & "<br>" & "Er staat een aanvraag in je werkvoorraad klaar." & "<br>" & "<br>" & "Met vriendelijke groet," & "<br>" & "de Ondernemingsraad"

.Display

End With

========================================




2. Bewerkt Script (diverse variaties), de input daarvoor vond ik op het www
========================================
Set objOL = CreateObject("Outlook.Application")
Set objMail = objOL.CreateItem(0)
With objMail
.to = "jongij@werkplek.nl"
.Subject = "ORVision: Aanvraag in werkvoorraad"
objMail.HTMLBody = "Beste IJf," & "<br>" & "<br>" & "Er staat een aanvraag in je werkvoorraad klaar." & "<br>" & "<br>" & "Met vriendelijke groet," & "<br>" & "de Ondernemingsraad"


.SendUsingAccount = OutApp.Session.Accounts.Item(2) >>> voorafgaand met punt – >> foutmeldingop OutApp
SendUsingAccount = OutApp.Session.Accounts.Item(2) >>> geen punt – >> idem
.SendUsingAccount = “OutApp.Session.Accounts.Item(2)” >> opdracht tussen aanhalingsteken – > regel wordt genegeerd
.SendUsingAccount = Ondernemingsraad@heemstede.nl Ook in allerlei variaties

Het SendUsingAccount = ook met een Set in de eerste regels gezet, net als onderstaande optie.

Ook geprobeerd in diverse varianten
objMessage.From = "Ondernemingsraad@heemstede.nl"


.Display

End With

========================================
 
Welke accounts krijg je hiermee terug als je dat in Outlook doet?
Code:
Sub tst()
    Dim oAcnt As Outlook.Account
    Dim accs As String
    
    For Each oAcnt In Application.Session.Accounts
        accs = accs & oAcnt & vbCrLf
    Next oAcnt
    
    MsgBox accs
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Edmoor,

Dank voor je antwoord; met dit scriptje krijg ik één account naam terug, namelijk die van mijzelf.
Bij een collega ook even gedraaid en daar hetzelfde geval, alleen zijn eigen account (terwijl het er zeker 5 zouden moeten zijn).

Kan het te maken hebben dat de rechten zijn toegekend vanuit Exchange op een Groepsaccount

7 mrt 2017 - aanvulling
Inmiddels probleem opgelost;
objMail.SentOnBehalfOfName = "naam@domain.nl"

Topic kan wat mij aangaat worden gesloten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan