Link werkt niet. DNS server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
259
Hallo allemaal,
Als ik in de browser bbtwisterhof.net in tik...kom ik op de juiste pagina.
Tik ik www.bbtwisterhof.net krijg ik een foutmelding van de browser.
Tik ik http://www.bbtwisterhof.net in dan wijzigt de browser dit in www.bbtwisterhof.net en krijg ik een foutmelding.
(DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN)

Waar ik aan denk is dat er een wijziging gedaan moet worden betreffende DNS, ik heb daar geen verstand van.
Verschillende websites hebben de link http://www.bbtwisterhof.net staan die dus niet werkt.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan aanpakken?
Bedankt alvast voor een reactie.

groet Frans

Windows10/Chrome Versie 56.0.2924.87 (64-bit)
 
Ik heb een nslookup gedaan op de nameservers van je provider:
nsauth2.trans-ix.net
nsauth3.trans-ix.com

En je domein verwijst in de nameservers gewoon naar: 83.98.155.231. Verder zie ik dat dit IP-adres gewoon reageert op verzoeken vanuit de browser.
Dus ik heb een vermoeden dat de de DNS een A (IPv4) en mogelijk een AAAA (IPv6) record mist.

Kan je de DNS instellingen van je domein bekijken?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken.
Ja, kan ik ...de door jou genoemde records staan erin. Ik zelf heb de indruk dat ik een record moet toevoegen:
host: www.bbtwisterhof.net, record type: CNAME, value: bbtwisterhof.net ...Is dit juist? ...en wat ik me af vroeg of hierdoor extra (jaarlijkse) kosten aan verbonden zijn? Weet u dat? Of wordt het niet gezien als een nieuwe domeinnaam die geregisteerd moet worden?????


Ik heb het bericht aangepast...de DNS gegevens heb ik verwijderd.
Verder de link aangepast...had .nl maar moet zijn .net
 
Laatst bewerkt:
Hoe ziet je formulier eruit om je DNS te beheren?
Je kan eens proberen om een lege value mee te geven, en een met www erin.

En dan is het even afwachten of dat na +/- een paar uurtjes zal werken.

Of er kosten aan verbonden zijn, dat kan ik uiteraard niet weten omdat ik geen servicedesk medewerker van je hosting ben.
Uiteraard moet je die domein wel door jouw geregistreerd zijn ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een berichtje gestuurd naar het hostinsbedrijf ..wil eerst weten of er kosten aan verbonden zijn zodat ik eerst contact op kan nemen met de persoon die de domeinnaam heeft geregistreerd ...ik ben er voor 90% van overtuigd dat er een record moet worden toegevoegd en ik heb in het berichtje gevraagd of zij dat wilden doen...met hetgeen wat ik zie in Plesk/DNS settings vind ik het voor mij nog te ingewikkeld en ben bang dat ik er een puinhoop van maak.
Bedankt voor het meedenken PHP4U
 
Wacht even, je wilt dus een domein aanpassen die niet op jouw naam staat en niet door jouw geregistreerd is?
 
Zo lijkt het wel maar ik heb volledig toestemming van de desbetreffende persoon om hiermee aan de slag te gaan, zodra er kosten aan verbonden zijn is het wel zo netjes om daarover eerst te overleggen.
 
Probleem is opgelost door een DNS record aan te maken met www.bbtwisterhof.net (host), record type A met value het IP-adres.
Dit heeft de service desk van het hostinsbedrijf gedaan, ben zeer blij voor de snelle reactie en actie die ze hebben ondernomen. kosteloos!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan