schtask in bat file

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
154
Ik heb een aantal taken die ik via een batfile importeer.
Code:
SchTasks /Create /SC MINUTE /MO 1 /TN icttrigger2 /TR C:\ictkeurmerk\leesvervaldatum.vbs
SchTasks /Create /SC minute /MO 1 /TN icttrigger /TR C:\ictkeurmerk\leestrigger.vbs 
SchTasks /Create /SC minute /MO 1 /TN icttriggerintro /TR C:\ictkeurmerk\leestriggerintro.vbs

Dit batbestand staat op een usb-stick en hiermee importer ik de taken op computers/laptops van klanten.
Dit werkt goed, maar ik loop tegen het volgende probleem.
De taken werken alleen als het notebook op het netsnoer is aangesloten, wanneer deze op de accu werken, dan doen de taken niets.
Deze optie kan ik uitzetten in taakbeheer, maar dat is teveel werk omdat het 20 computers per dag zijn. En het kan vaak vergeten worden.
Ik ben opzoek naar een functie die ik kan toevoegen aan bovenstaande task. Bestaat die? ik heb alles afgezocht, maar kan niet vinden.
Het moet een functie zijn die in de taak de optie " taak alleen uitvoeren als computer op netstroom aangesloten is" op disable zet.

Andere mogelijkheid:

Ik ben ook bezig geweest om een taak in taakbeheer te maken zoals deze moet zijn en dan te exporteren.
Deze wordt dan later weer geimporteerd via een bat bestand,
Code:
SchTasks /Create /TN test /xml c:\ictkeurmerk\1.xml /ru system
Diversen mogelijkheden geprobeert.
Hier is het probleem dat dit alleen werkt met dezelfde user en password.
Dit is ook een mooie en uitgebreidere manier alleen loop ik tegen de beveiliging aan en krijg meldingen " geen toegang" en password en username etc.

Heeft iemand een idee, hoe ik dit aan kan pakken.

Alvast bedankt.
Frank
 
Bedankt voor de info.
Ik krijg hier foutmeldingen, dat de versie k=niet klopt etc.
Ik kan ze niet precies plaatsen.

Best irri dat het niet gewoon met schtask kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan