Hyperlinks in Word verschijnen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb Windows7 en [o.a.] Word2003 geherinstalleerd. In Word verschijnen mijn hyperlinks niet meer als vanouds, d.w.z. niet meer als www.helpmij.nl [in blauw en onderstreept]. Als ik www.helpmij.nl typ en vervolgens een spatie, krijg ik dit te lezen:

{ HYPERLINK "http://www.helpmij.nl" }

Ik heb onder Extra/AutoCorrectie-opties/Opmaak en Extra/AutoCorrectie-opties/Opmaak tijdens typen al vinkjes staan bij ‘Internet- en netwerklinks vervangen door hyperlinks', maar dat heeft geen effect.

Zou het misschien kunnen liggen aan mijn Kaspersky-software? Dat programma zorgde tijdens mijn herinstallaties ook hier en daar elders voor nog nooit eerder meegemaakte problemen (bijv. in Firefox werden alle websites onveilig geacht en niet geopend). Kan het zin hebben om Kaspersky tijdelijk uit te zetten en Word vervolgens te deïnstalleren en herinstalleren? Of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt voor je hulp,
I.
 
Laatst bewerkt:
Een veldnaam met de code HYPERLINK is uiteraard wel degelijk een hyperlink. Alleen zie je hem als code, niet als waarde. Waarschijnlijk heb je een keer (al dan niet per ongeluk) op <Alt>+<F9> gedrukt waardoor je nu de veldcodes ziet. NOg een keer op <Alt>+<F9> drukken zou het probleem moeten verhelpen. Alle 'oplossingen' die je zelf hebt gevonden, zouden in dat geval waardeloos zijn :)
 
Nou warempel, geweldig! Ik wist niet dat het zo simpel was.

Heel hartelijk dank, OctaFish!
 
Maar ik heb nu toch nog een probleem met de hyperlinks... misschien iets te vroeg gejuicht.
Het lijkt of uit websites naar Word overgeplakte links niet meer werken (foutcode 404). Als ik de link dan echter met 'Hyperlink bewerken' open en overplak in de browser, werkt hij wél.

In de bijlage een Worddoc. met een voorbeeld.

Alvast dank weer!
 

Bijlagen

  • voorbeeld niet-werkende links.doc
    33,5 KB · Weergaven: 124
Waarom CTRL+Klikken. Werkt zo ook vlekkeloos. Ga naar Opties voor Word > Geavanceerd > Opties voor bewerken > Optie .... om de hyperlink te volgen aanvinken
 
Laatst bewerkt:
Maar daar gaat het volgens mij ook niet om; bij mij werkt <Ctrl>+klikken namelijk wél feilloos; alle links worden keurig geopend. En persoonlijk zou ik een hyperlink ook niet eens anders wíllen openen, want je wilt de cursor er toch ook wel eens in de tekst kunnen zetten zonder dat je gelijk de link opent. Tenslotte hebben we het over een tekstdocument dat je altijd moet kunnen bewerken, en niet over een webpagina die als zodanig 'klikvriendelijk' moet zijn. Maar dat is uiteraard een persoonlijke voorkeur die voor iedereen dus anders werkt :).
 
Ik heb het nog even gecheckt: er stond al een vinkje bij Extra/Opties/Bewerken/CTRL+klikken gebruiken om de hyperlink te volgen. Zowel met vinkje (Ctrl+klikken) als zonder vinkje (alleen klikken op de hyperlink) kom ik op een foutmeldingspagina terecht, zie mijn nieuwe bijlage. Overigens een foutpagina die ik tot een week geleden nog nooit eerder had gezien.

En, zoals gezegd, als ik rechtsklik op een hyperlink in Word (zie mijn vorige bijlage, van gisteren) en kies voor Hyperlink bewerken, en vervolgens het adres van die link kopieer en in het adresvak van mijn browser plak, krijg ik gewoon de gewenste pagina. Zou er nog een andere instelling kunnen zijn die ik moet aanpassen?
 

Bijlagen

  • Page not found.jpg
    Page not found.jpg
    129,1 KB · Weergaven: 72
Als je het plaatje bekijkt (meer specifiek: het url adres) dan zie je dat er wat anders staat als dit: http://www.killersudokuonline.com/archives/2013/1/20#kdaily. Bij jou staan er wat %20 codes tussen, en dat is de HTML vertaling van een spatie. In een webadres mogen uiteraard geen spaties staan, maar op de een of andere manier zijn die er dus ingeslopen bij jou. Wat dus vreemd is, want ze zitten niet in je document want anderen, zoals ik, hebben er dus geen last van. Nogmaals: het probleem heeft niks met de manier van klikken te maken; of je nu wel of niet de <Ctrl> toets gebruikt doet niet ter zake. Als je de foutpagina krijgt, "kun je ook die %20" stukken weghalen, en dan zou de pagina alsnog moeten werken. Maar waarom jij ze wel krijgt en wij niet? Nog geen idee! Misschien ligt het toch aan de versie, want ik gebruik Office 2010.
 
Bedankt, OctaFish.
Het ligt niet aan mijn Word-versie, want die heb ik de afgelopen vijf jaar (nieuwe computer juni 2012, met Win7 en Word 2003, paar weken geleden Win7 en Word 2003 geherinstalleerd) ook steeds gebruikt, zonder enig probleem.
Ik hoop dat je nog een oplossing vindt... ik kan nu in ieder geval eerst uit de voeten door "%20-%20" door een # te vervangen. Inderdaad heel vreemd.
 
Ik zie nu trouwens dat het wel een bekend probleem is, als ik google:

hashtag is replaced by %20-%20

Ben nu te moe om het nog te bestuderen, ga morgen verder kijken.
 
Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb eerst Firefox als standaardbrowser ingesteld (die geeft geen problemen), vervolgens Internet Explorer weer als standaard ingesteld. Ik vond de oplossing hier:

The best solution we have found, without manually changing registry entries, is to reset Internet Explorer to be the default browser. This resets the url, protocol and extension associations and resolves the issue.
Once you do that, even changing the default browser to Firefox and changing it back to IE will not break it again.
This solution is "cleaner" than playing around the registry and has been logged as the official solution at our company.
 
Ja, die had ik ook gevonden. Was alleen vergeten om het linkje te posten. Kon mij ook niet voorstellen dat het switchen tussen browsers zou helpen! Maar blijkbaar gaat dat dus nog steeds goed. Nou ja, des te beter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan