HDMI Kabel geeft slechte kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoukeVermaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2017
Berichten
1
Hallo Helpers,

Ik heb laatst een Monster HDMI Gold Kabel aangeschaft van €40,-
Nu verbaast mij het dat de kwaliteit slecht is.

Als ik met mijn muis beweeg komt er een soort vaag achter aan, overigens niet alleen met mijn muis, met alle bewegende dingen komt er een vaag achter aan.
Dit had ik tevens met een Dvi-D kabel niet. :confused:

Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,
JoukeVermaas
 
Ook jij bent dus het slachtoffer geworden van marketing en de foute aanname dat "hoe duurder, hoe beter het is"...
Een HDMI-kabel van de Action voor € 5,= doet het net zo goed of beter als 1 of ander overhypt "Game"-merk...
Als je gaat praten over kabels van 5 mtr. en langer is het kwaliteitsverschil vaak direct zichtbaar maar met de consumenten-lengtes van 1 - 1,5 mtr merk je er niks van.
Heb er hier ruim 10 in gebruik waarvan er hooguit 2 dure kwaliteits-kabels zouden moeten zijn, de rest is Action of Lidl-kwaliteit, werkt hier al probleemloos op pc en Audi- / Video-installatie.
Zou die kabel gewoon retour verkoper sturen met klachtomschrijving en je geld terug vragen ( 14 dagen bedenktijd als je hem via internet gekocht hebt en anders met bon terug naar de winkel ).
Daarna naar de Action en voor € 5,= heb je een andere kabel die wel werkt.. :thumb:
 
Beter eerst nog even de instellingen nagaan. Van het grafisch stuurprogramma én van het geluid. Stel de resolutie in op de voorgeschreven resolutie en verversingsfrequentie van de monitor terwijl de monitor aan staat en op de HDMI aangesloten is. Dan naar de instellingen van geluid en ook dat van het HDMI afspeelapparaat wanneer dat onderscheiden wordt. De kwaliteit moet ten minste op 24 bit 48000Hrz (studiokwaliteit bereik) staan. Minder is bij HDMI voor wat betreft de afspeel snelheid van video en het beeldsignaal geen goed idee maar wel standaard in Windows 10 zo ingesteld.

Anders de drivers controleren. Werken deze onder jou Windows versie?
 
En waarom dan die HDMI kabel als je met DVI-d geen probleem had?

Wel die van de grafische kaart genomen? lijkt mij wel maar toch.

Had ook die van de Action die gewoon niets deed, ook een tweede niet dus zou daar een beetje mee oppassen, eentje van BCC, ook niet een dure, doet het goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan