Budget Webhosting -> CPanel 'uitschakelen'?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1993

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Berichten
47
Hallo,

Ik heb een vraag over het CPanel van budget webhosting.
Namelijk, kan je CPanel een soort van uitschakelen bij budget webhosting?

Een klant heeft namelijk zijn huidige domein geregistreerd bij budget webhosting.
Ik heb een nieuwe site voor hem gemaakt met een CMS erachter.
Nu kom ik er tijdens het uploaden achter dat CPanel het CMS in de weg zit.
Zo worden er een aantal pagina's niet geladen en kan ik niet inloggen op het CMS.

Kan CPanel uitgeschakeld worden of ben ik genoodzaakt het domein over te zetten naar een andere host?

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast Bedankt!

Groeten,
Wouter
 
cPanel zit in de weg. Dat hoor ik voor het eerst. cPanel kan ook niet uit bij een hoster, dat is hoe het geheel aangestuurd word. Als je geen beheerpaneel wilt zul je een VPS moeten huren.

Misschien kun je aangeven waar je tegen aan loopt. Kunnen we gericht meedenken en helpen.
 
cPanel zit in de weg. Dat hoor ik voor het eerst. cPanel kan ook niet uit bij een hoster, dat is hoe het geheel aangestuurd word. Als je geen beheerpaneel wilt zul je een VPS moeten huren.

Misschien kun je aangeven waar je tegen aan loopt. Kunnen we gericht meedenken en helpen.

Bedankt voor je snelle reactie!
Op het moment dat ik de nieuwe website heb geupload in de public_html folder, kan ik gewoon naar de website toe gaan.
Maar als ik vervolgens /admin toevoeg om naar het CMS te gaan, krijg ik een 404 foutmelding, oftewel pagina niet gevonden.
In het CMS staat mijn test omgeving (website) nog als website ingesteld, dus als ik van de homepage naar een vervolg pagina ga, kom ik op mijn testomgeving terecht, dit probleem is makkelijk op te lossen in het CMS.
Ik heb dit dan ook proberen op te lossen door in mijn test omgeving naar het CMS te gaan, en daar de site aan te passen en deze opnieuw te uploaden.
Uit ervaring weet ik dat dit normaal gesproken dit het probleem zou oplossen, maar ook in dit geval kom ik op een 404 pagina terecht, dus ook de vervolgpagina's, die wel geupload en goed gelinkt zijn, worden niet gevonden.

Ter informatie: ik maak gebruik van het Craft CMS.
 
Laatst bewerkt:
Bij een budget provider zal je met een cms mogelijk tegen php.ini beperkingen aanlopen... en nee, daar kan je ook niet bij :(
Andere provider nemen?
 
Bij een budget provider zal je met een cms mogelijk tegen php.ini beperkingen aanlopen... en nee, daar kan je ook niet bij :(
Andere provider nemen?

Dat is inderdaad een mogelijkheid die ik al heb overlegd met de klant.
Toch wou ik eerst even zeker weten of dit niet anders op te lossen is.
 
Je hebt het over /admin. Weet je zeker dat dit de naam van de map is?
Kijk eventueel in .htaccess bestand of de RewriteBase goed staat (als die er is)
Heb je ergens absolute urls staan uit je testomgeving die niet in de live omgeving juist zijn?
Heb je naar deze config gekeken.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over /admin. Weet je zeker dat dit de naam van de map is?
Kijk eventueel in .htaccess bestand of de RewriteBase goed staat (als die er is)
Heb je ergens absolute urls staan uit je testomgeving die niet in de live omgeving juist zijn?

Ik heb in mijn testomgeving alles ingesteld voordat de website live gaat. Daar werkt /admin wel gewoon.
Ook de urls kunnen geen probleem zijn aangezien ik van de functie {{ siteUrl }} gebruik maak, waarmee je de url van de website opvraagd.
Ook de RewriteBase staat goed, dit heb ik ook in de testomgeving aangepast, maar ook nadat de website live is gegaan heb ik allerlei mogelijkheden geprobeerd om in het CMS te komen.
Deze wordt simpelweg niet gevonden.
 
Ik kan mij niet indenken dat dit aan CPANEL zelf zou liggen. De instellingen liggen bij de webserver. Niet bij een "controlepaneel" die op een andere poort draait.

Check de logfiles eens.
 
Ik kan mij niet indenken dat dit aan CPANEL zelf zou liggen. De instellingen liggen bij de webserver. Niet bij een "controlepaneel" die op een andere poort draait.

Ik durf zelf ook niet te zeggen of het direct daar aan ligt, maar het lijkt erop alsof CPanel in de weg zit.
In mijn testomgeving (een andere host) heb ik nooit een probleem gehad met het uploaden van een website of het inloggen in de admin.
Dit is de eerste keer, dus vandaar dat ik dacht dat het wellicht aan CPanel kan liggen.
 
Die draait op een andere poort, lijkt me.
 
Ben het eens met alle anderen hierboven, het ligt niet aan cPanel.
Met de config van het Craft CMS kan ik je niet verder helpen, die ken ik niet.

Controleer de minimum specs, zoals safe_mode, memory_limit, etc.
 
Laatst bewerkt:
De naam zegt het al. Budgetwebhosting. Laat ik het zo zeggen. Ik ken deze provider en er is niks mis mee, zolang je volledig standaard webpagina's wilt uploaden. Wil je iets meer dan blijkt alles geblokkeerd en is er geen mogelijkheid dit aan te passen. Kun je eerlijk gezegd ook niet verwachten bij die prijzen. Persoonlijk vind ik het al knap dat ze cPanel kunnen leveren voor die prijs.
 
De naam zegt het al. Budgetwebhosting. Laat ik het zo zeggen. Ik ken deze provider en er is niks mis mee, zolang je volledig standaard webpagina's wilt uploaden. Wil je iets meer dan blijkt alles geblokkeerd en is er geen mogelijkheid dit aan te passen. Kun je eerlijk gezegd ook niet verwachten bij die prijzen. Persoonlijk vind ik het al knap dat ze cPanel kunnen leveren voor die prijs.

Klopt, dat is ook begrijpelijk inderdaad.
Toch lijkt het me in dit geval verstandig om over te stappen naar een andere host.
Mijn klant wil namelijk zijn dat zijn website makkelijk te onderhouden / aan te passen is en wil uiteindelijk ook nog pagina's toevoegen.
Het Craft CMS biedt daarin een goede uitkomst.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdragen aan dit onderwerp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan