wuauserv

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
136
mijn hp mini laptop start automatisch het programmma wuauserv. de laptop dienst als server en staat continue aan. Elke dag wordt het programma automatisch gestart en dan blijft het cpu gebruik erg hoog en staat de fan hard en lawaaig te draaien. Ik weet inmiddels hoe ik het programma weer kan stoppen. maar de volgende stap is natuurlijk dat het niet meer steeds opstart. Wie kan me daarbij helpen?

overigens heb ik dit ook bij een windows 10 laptop. maar die staat niet continue aan.

kan ik het programma verwijderen? of hoe zorg ik ervoor dat het niet automatisch opstart?
 
Hallo,

wuauserv heeft te maken met windows updates, verwijderen lijkt me niet verstandig. Je kan windows updates volledig uitzetten natuurlijk, maar dan word je systeem niet meer automatisch geupdate. Zit je daar helemaal niet mee, dan gaat het uitzetten als volgt:

Configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> windows update --> instellingen wijzigen.

Het is wel dan aan te raden 1 keer in de 2 weken even handmatig te laten zoeken naar updates.
 
Hoi Borrelnoot,
ik snap deze workaround, maar die wil ik niet. Ik wil dat ie nog steeds automatisch updates uitvoert. er is een oorzaak dat wuauserv zoveel cpu gebruikt en dat ie niet vanzelf weer uitgaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan