Regex in WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In WordPress maak ik gebruik van de plugin Participantendatabase.
Om de gebruikersinvoer in goede banen te leiden wil ik bij een aantal velden een Regex-match opnemen. Ondanks de diverse tutorials en websites met voorbeelden, kom ik er niet uit.
Wie kan mij helpen?

- Men moet een lidnummer overnemen van het ingevulde papieren formulier. Dat nummer bestaat uit 4 cijfers (en begint wellicht met een 0). De regex is dan volgens mij: [0-9]{4}
- Een datum van ingang lidmaatschap heb ik nu genoteerd (vereniging bestaat sinds 2013, maar omdat er nu alleen maar leden worden ingeschreven met ingangsdatum 2017, 2018 of 2019) met de regex [0-3][0-9]-[0-1][0-9]{1}-201[7-9]{1}. Ook (\d{1,2})-(\d{1,2})-(\d{4}) werkt niet.
- De postcode begint bij ons met een 3791, 3831, 3832, 3833, 3834, 3835, 3836, 3931. Dat meen ik op te vangen met de regex 3[7-9][39][1-6][A-Z][A-Z]

Wat doe ik fout in één van bovenstaande expressies?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Misschien kan je dit met de standaard input attributes

Bijvoorbeeld:
<input type="number" min="0001" max="9999" required="required" placeholder="Uw lidnummer" pattern="[0-9]{4}" />
 
@Bron, dat klinkt erg logisch, maar ik werk hier niet in PHP ofzo, maar in een WordPress-plugin. Volgens mij (...) kan ik daar dergelijke instructies niet kwijt.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Dat is gewoon HTML
 
@PHP4U, ik weet dat dit gewoon HTML is, maar ik kan in de WordPress-plugin toch niet bij de HTML-code komen om een dergelijke wijziging aan te brengen bij deze vraag?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan