gedoe met koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo helpers,

Ik heb een TV op de slaapkamer. Vaak kijken mijn vrouw en ik samen naar een uitzending, maar als ik wil gaan slapen en zij verder wil kijken kan zij een hoofdtelefoon gebruiken. Die moet ze dan verbinden met de hoofdtelefoon uitgang aan de achterzijde van het toestel. Het luidsprekergeluid wordt dan automatisch uitgeschakeld. Perfect zou je zeggen, Maar het is lastig om in het halfdonker de aansluiting aan de achterkant te vinden (en daarvoor uit bed te komen natuurlijk). Bovendien staat het toestel in een nis in de boekenkast.

Ik ga er van uit, dat achter de hoofdtelelefoon aansluiting in de TV een maak-breek contact zit, dat wordt geactiveerd door het pinnetje van de hoofdtelefoon kabel (verbinding met luidsprekers wordt dan verbroken). Je moet dus altijd aan de achterkant van het toestel zijn, je kunt het niet naar voren halen via een kabeltje of zo, denk ik.

Het toestel is een TV Samsung UE40F6640SSXXN (MMS) en is direct op de Ziggo kabel aangesloten (hier op de kamer geen HUMAX of Horizon box).

Wie weet een slimme oplossing?

Een heb ik al gevonden: oordoppen of (-proppen) in mijn oren en mijn vrouw vermindert het geluidsvolume!

Maar zou zij bijv de uitzending kunnen volgen via haar iPad - desnoods alleen het geluid - via de ‘oortjes’ van haar iPad?

Of biedt deze ‘smart’ TV een meer directe oplossing?

Ik ken de mogelijkheden niet zo goed. Misschien jullie wel.

Alvast dank voor julli antwoord!

Dirk
 
Kijken vanaf een iPad of andere tablet kan inderdaad gratis via de Horizon app.

Verder zijn er ook bluetooth sets te krijgen om het geluid langs die weg door te sturen. Ik weet alleen niet zeker of dan niet het geluid altijd gedempt wordt door de aanwezigheid van een stekker in de audio-uitgang.
 
Dag, Zelf had ik lange tijd Digitenne tuners, met de TV waren deze verbonden door scart. Deze decoders hebben wél een audio uitgang en die ging naar de versterker met hoofdtelefoon. Hierdoor had ik twee afstandsbedieningen en geluid om daarmee te mengen. Met de koptelefoon niet op bovendien goed en extra geluid via de boxen. U zou met een versterker op de slaapkamer ook al snel radio kunnen luisteren of een CD op kunnen zetten, al dan niet via de koptelefoon luisterend. Misschien kunt u op de slaapkamer een digitale decoder plaatsen met deze audio uitgang en afstandsbediening.
 
Wat Alfred zegt, versterkertje erbij, evt daar op aangesloten een BT hoofdtelefoon ...
Ook de optie via Tablet en Horizon-app is een goeie !
 
Alleen via de decoder waarop de televisie is aangesloten heb je geen vertraging en omdat ik nu op Internet kijk weet ik dat het beeld wel eens een aantal seconden pauzeert en dat de stream daardoor zeker niet genoeg gesynchroniseerd zal zijn.

Ik zeg wel vertraging maar ik kan mij een WK voetbal zomer herinneren dat ik met antenne heel veel eerder dan ieder ander de spannende momenten zag. Als andere mensen al aan het woord zijn of zij zeggen dit maar je ziet dat, dan is dat niet leuk. Bovendien kan je met precies gelijklopend geluid tegelijk beide de TV luidsprekers en de koptelefoon gebruiken. Anders hoor je een kakofonie en moet je afspreken hoe hard het geluid mag en wanneer de ander het stokje overneemt. Daarom alleen geluid halen van de decoder en als dat bij u niet kan - dan Digitenne van KPN nemen. Jammer dat deze TV dit al ingebouwd heeft.

Bij http://www.advertentiezoeker.nl kan je setjes vinden voor een paar tientjes en ik heb ze nieuw ook gekocht voor heel weinig bij Used Products. De meegeleverde Funke antenne (het sigarendoosje) ontvangt het best voor het raam terwijl een korte spriet (magneetvoet antenne) het beste werkt midden in de kamer en met metaal onder de magneet.

Wanneer ik mijn tablet meeneem in bed dan drijft dat enorm vocht af, ben ik dus het grootste deel van de tijd naar de toilet aan het rennen. Iemand nog een interessante toevoeging daar over? Ik weet haast zeker dat lang niet iedereen met telefoon of tablet en bluetooth apparaten tussen de lakens gelukkig is.

Vaak hebben mensen een tweede TV nog zonder kastje voor de digitale zenders. Voor een kleine versterker of receiver (met radio) kunt u letten op het aanwezig zijn van openingen voor koeling, versterkers zonder openingen zijn vaak veel zuiniger in stroomverbruik en schoner.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal hartelijk dank voor de vriendelijke reacties. Extra dank voor BikerBill64, zijn oplossing heb ik toegepast,erg simpel. Mijn vrouw vindt het ook geniaal, hoewel ik erbij moet opmerken, dat toen ik wat laat naar bed ging zij met koptelefoon op lag te slapen..... nogmaals dank, Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan