Word document splitsen naar pdf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cynthia5

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2017
Berichten
12
Goedendag, ik wil 1 word document met 100 pagina's opslaan naar 100 aparte documenten in pdf formaat en deze dan eigenlijk gelijk mailen naar 100 verschillende klanten. Hoe doe ik dit op een snelle manier? Alvast bedankt voor uw reactie!
 
Leg eens uit hoe je document is opgebouwd; zo te zien heb je een mailmerge gedaan waar dan één document uitrolt met voor elke klant een eigen sectie. Je hebt dus, als je 100 klanten hebt, 100 secties in je document. Op basis van die secties is het heel simpel om je document op te splitsen in losse documenten, daar heb je die ingewikkelde macro helemaal niet voor nodig. Die secties kun je dan simpel omzetten naar pdf en mailen.
 
Leg eens uit hoe je document is opgebouwd; zo te zien heb je een mailmerge gedaan waar dan één document uitrolt met voor elke klant een eigen sectie. Je hebt dus, als je 100 klanten hebt, 100 secties in je document. Op basis van die secties is het heel simpel om je document op te splitsen in losse documenten, daar heb je die ingewikkelde macro helemaal niet voor nodig. Die secties kun je dan simpel omzetten naar pdf en mailen.
 
Ja zo is het idd, ik heb een excel bestand wat ik samenvoeg met word, zo rolt hier 1 bestand uit met 100 bladzijden.
 
Is ook zo. Volg de instructies van Octafish. Mocht dat niet (helemaal) zijn wat je wilt kunnen daarna altijd nog verder kijken.
 
Voordat ik je écht kan helpen, moet ik enigszins weten hoe je document er uitziet; je hebt dus een samenvoeging uitgevoerd waar één document uitkomt met secties voor alle losse records. Dat is an sich prima te splitsen in losse documenten, maar je wilt, neem ik aan, een aangepaste naam voor die documenten. En je wilt ze mailen. Dat laatste kan tricky worden, want waar komt dat email adres dat je daar voor nodig hebt vandaan? Staat dat ook in de brief? Zo ja: waar?
Je snapt natuurlijk al waar ik heen wil: een voorbeeldje :). Wellicht is de hele procedure namelijk veel beter aan te sturen vanuit Excel, en niet vanuit Word.
 
Voordat ik je écht kan helpen, moet ik enigszins weten hoe je document er uitziet; je hebt dus een samenvoeging uitgevoerd waar één document uitkomt met secties voor alle losse records. Dat is an sich prima te splitsen in losse documenten, maar je wilt, neem ik aan, een aangepaste naam voor die documenten. En je wilt ze mailen. Dat laatste kan tricky worden, want waar komt dat email adres dat je daar voor nodig hebt vandaan? Staat dat ook in de brief? Zo ja: waar?
Je snapt natuurlijk al waar ik heen wil: een voorbeeldje :). Wellicht is de hele procedure namelijk veel beter aan te sturen vanuit Excel, en niet vanuit Word.
 
Haha, geen probleem. Vind het top dat je mij al zo aan het helpen bent. Maar hoe stuur ik dit naar je toe en wil je dan excel, word document of allebei?
 
Eerst even een tip Cynthia: Je klikt iets te vaak op de Quote knop; niet doen want dat maakt draadjes slecht leesbaar. Als je een antwoord wilt geven op een berichtje: gewoon typen in het tekstvak <Snel reageren). Het bericht waar je op reageert staat er tenslotte niet voor niks heel leesbaar boven. Nu scroll ik mij een tennisarm om te zien waar je eigenlijk zelf op reageert.... Alleen quoeten (=citeren) als je uit een ouder berichtje bijvoorbeeld een stukje tekst nodig hebt. En dan nog: een compleet bericht herhalen (want dat doe je nu) in een slecht leesbaar lettertype is dus zelden nodig.

Nu terug naar de vraag: ja, het is het mooist als je beide kan toevoegen, dus zowel de Excel als het Word document. Uiteraard mogen er dummy data in het excel bestand staan, en de brief ook. We zijn immers niet geïnteresseerd in bedrijfsgegevens. Voor ons is het voldoende als we de vraag kunnen reproduceren.
En bestanden toevoegen doe je vanuit de knop <Geavanceerd>. Dan krijg je in de werkbalk een knop waarmee je bijlagen kunt toevoegen. Succes!
 
Ohhh sorry! Ik heb dit op mijn mobiele telefoon gedaan, en had dit helemaal niet door...

Het word bestand kan ik toevoegen, maar het excel bestand krijg ik een melding uploaden van bestand mislukt?
 

Bijlagen

  • factuur edwin 5wkn.docx
    76,4 KB · Weergaven: 81
Als je de extensie van het excel bestand verandert (opslaan als) xlsb, dan zal het wel lukken.
 
Ik heb het bestand opgeslagen onder excel binaire werkmap *xlsb, maar dan lukt het ook niet?
 

Bijlagen

  • factuur edwin 5wkn.docx
    76,4 KB · Weergaven: 73
Hoe groot is het bestand dan geworden? Want ook aan een xlsb zit een limiet. Probeer het bestand anders ook te zippen, of zet 'm op een fileshare als Wetransfer. Pikken we 'm daar wel op.
 
Ook het zipbestand wil hij niet downloaden...

zit nu op een site wetransfer.com daar kan ik een bestand toevoegen, maar dit moet ik ergens heen mailen, heb je een mailadres voor mij waar dit heen kan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan