Nieuw Systeem (raar geluid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
74
Goeie dag mensen,

Gister heb ik een nieuw systeem in elkaar laten zetten alles werkt prima tot ik games opstart !
Heb Rainbow Six Siege en Mad Max geprobeerd en beide games geven klachten.
Zodra de games iets moeten laden krijg ik frame drops bijvoorbeeld van 180 naar 100 en dan gewoon uit het niets, Dit blijft ook gewoon aanhouden en gaat niet meer weg.
Maakt ook niet uit of ik de games op low/medium/high/ultra zet blijven de zelfde klachten geven.
Ook maakt de pc zodra het iets moet laden een raar geluid lijkt echt of iets naar de ***** is !?

Behuizing : Cooler Master MasterCase 5 Window
Processor : Intel® Core™ i7-6850K 3,6GHz
Koeling : Waterkoeling Corsair Hydro H100i V2
Moederbord : Asus ROG Strix X99 Gaming
Geheugen : Crucial Ballistix 24GB DDR4-2400
Grafische kaart : MSI Armor (OC) GTX 1080 8GB
Harde schijf 1 : 275GB SSD Crucial MX300
Harde schijf 2 : Seagate 3000GB HDD Sata III
Geluidskaart : Asus Strix Soar
Voeding : 750 Watt Corsair
Besturingssysteem : Windows 10 pro

[video=youtube;jvucGYaGZ4E]https://www.youtube.com/watch?v=jvucGYaGZ4E[/video]

Dit is het geluid wat hij maakt als hij iets moet laden dit geluid wordt soms nog wel 5x zo erg :confused:

Hoop dat iemand me kan vertellen wat dit kan zijn ?
Natuurlijk heb ik de laatste drivers voor me GTX 1080 enz

Mvg Hurricane
 
[video=youtube;wscv9yKBIuk]https://www.youtube.com/watch?v=wscv9yKBIuk[/video]

Hier kan je zien dat ik gewoon random frame drops krijg wat echt niet mag gebeuren met dit systeem op het einde van de video zie je ook de lichamen heel erg stotteren
 
Het is mij niet geheel duidelijk welk geluid je nou precies bedoelt...
Buiten het blazen van de fans hoor ik in de verte een fluit-achtig geluid als dat hetgeen is wat je bedoelt..
Doet mij vermoeden dat het om coil-whine gaat, dat kan uit de videokaart komen of uit de voeding.
 
Daar dacht ik zelf ook al aan en dit zou verder ook geen probleem zijn game toch met een headset maar games lopen heel slecht,
Ben gewoon Siege aan spelen 150/200 frames en dan opeens boom 50 frames en dan weer 150 ... boom weer 60 gewoon uit het niets gaat gewoon door stopt ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem aan dat je temperaturen in orde zijn..je mag eigenlijk niet anders verwachten met deze setup...?
Je zou eigenlijk een monitor-tooltje moeten hebben waarmee je cpu-gebruik, voedingsspaningen etc. in-game kunt zien...weliicht dat dat iets oplevert.
Punt is dat ik niet weet of er zoiets bestaat...
 
Het is met net opgevallen als ik vsync aanzet in Rainbow Six Siege dan maakt hij dit geluid niet en krijg ik ook geen frame drops ?
Maar ik game echt niet graag met vsync .. ik snap gewoon niet hoe dit mogelijk is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan