Kyocera FS-3820N aansluiten op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Ik heb voor een habbekrats een Kyocera FS-3820N uit een faillisementsveiling kunnen scoren. Testpagina (opdracht vanaf printer zelf) werkt prima.
Ik weet dus ook het IP-adres van dat apparaat binnen het (mijn) netwerk.
In eerste instantie werd hij geblokkeerd door mijn firewall (ESET Smart Security), maar die blokkering is er nu af.
Het vreemde is echter dat het Kyocera installatieprogramma hem niet ziet. Waardoor ik de drivers niet kan installeren.
Moet ik soms nog iets op de printer zelf doen?

De printer is rechtstreeks aangesloten met een ethernetkabel op mijn router.

Mijn computer ziet hem dus wel. Windows 10 Pro 64-bits
 
Probeer hem dan eens als netwerkprinter toe te voegen bij "Apparaten en printers" in het Comfiguratie-scherm...
 
Als netwerkprinter kreeg ik hem niet aan de praat.
Toen ik echter met een USB kabel aan de slag ging werd hij meteen herkend door Windows 10.
Maar een dag later ziet hij hem ineens niet meer. USB-kabels heb ik al eens omgewisseld.

Al van alles geprobeerd maar wil hem nu toch weer als netwerkprinter installeren.
Volgens de UI van mijn router (Zyxell) kan ik de printer via USB op de router aansluiten, maar zowel de router als mijn computer zien hem niet.
Dus wil toch nog een poging wagen via de ethernetpoort op de printer.

De status pagina geeft aan dat het IP-adres van de printer 192.168.75.2 is. Dit is waarschijnlijk het IP adres uit het oude netwerk.
Het IP adres van mijn router is 192.168.2.254 en alle apparaten die gebruik maken van mijn router hebben dan ook een IP-adres dat met 192.168.2. begint.
Dus waarschijnlijk moet ik het IP-adres van de printer wijzigen, maar hoe doe ik dat?

Mijn firewall zag hem overigens wel met het IP-adres 192.168.75.2
 
Je printer valt zo buiten het subnetmask van je netwerk en je router
Je kan de printer instellingen resetten door in het menu van de printer naar fabrieksinstellingen te zetten.
Zodra je dat gedaan hebt zou je printer DHCP aan hebben staan en moet hij dus een IP adres krijgen van de router.


Wat je ook kan doen is je eigen computer tijdelijk even een Handmatig ingesteld IP adres van 192.168.75.1 geven zodat deze kan communiceren met de printer
je kan dan DHCP aan zetten in de webpagina van de printer zodat deze netjes door je router en andere apparaten in het netwerk te zien is.
natuurlijk moet je dan ook weer het ip van je computer terug zetten naar DHCP als je dat gedaan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan