Pc van op afstand stroom geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
104
Hallo iedereen

Allereerst mijn excuses voor het waarschijnlijk verkeerd plaatsen van deze topic maar ik wist echt niet waar ik deze anders kwijt kon.

Nu de vraag: ik ben op zoek naar een adaptertje dat je op afstand kan activeren zodat het stroom doorlaat. Dit wil ik gebruiken om een desktop van op afstand aan te zetten. Ik kan dat met WOL doen maar dan moet ik deze steeds stroom geven en aangezien deze op zolder staat kan ik mij niet permitteren om ongelukjes te krijgen. Bestaat er dus iets dat je tussen je stekker en stopcontact kunt zetten en dat bv. kan activeren met een app. In de BIOS stel ik dan in dat de pc automatisch opstart als hij stroom krijgt. Aangezien dat het al met thermostaten werkt denk ik dus ook dat dit ook bestaat. Google leverde echter niets op...

Alvast bedankt!
 
Op afstandbestuurbare schakelaars genoeg, zoals al aangegeven. Zou wel niet voor de Klik Aan Klik Uit gaan. Dingen zijn te gevoelig voor storingen van buitenaf.

Er zijn ook stroomschakelaars verkrijgbaar die je via het netwerk (IP) kunt besturen.
 
Een pc moet in feite gewoon 24/7 kunnen draaien en dat jaren lang.
Als er toch iets mis gaat slaan de stoppen zoiezo door en is de stroom eraf
verder zit er ook beveiliging in de voeding van de PC.

De kans dat een pc in de fik vliegt is echt nihil klein.
 
Bedankt iedereen voor de reacties!

@BikerBill64: Inderdaad deze had ik al gevonden maar het is wel redelijk duur...
@RogerS: Was ik misschien toch aan het overwegen aangezien deze dingen vrij goedkoop zijn. Ik heb er hier wel eentje gevonden... Het belangrijkste vind ik dat ik het ook kan besturen buiten met netwerk, met 4G bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan