Geblokkeerde foto's op pc....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Hoi Allemaal,

Een pc die gegijzeld is geweest .

Alles eraf gehaald en geformatteerd ...behalve de geblokkeerde foto's op een andere partitie..die staan er nog zo op.
Pc draait weer als een zonnetje dus verder niks aan de hand meer.
Nu de vraag : zijn die foto's achteraf nog te redden ????
Het is geen ramp hoor ...maar ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig of dit mogelijk zou zijn. :cool:

Gr. Hans
 
Ben er bang voor. Wat je wel zou kunnen doen is met een Live cd van Linux eens kijken of je die partitie kan benaderen.
Wie weet kan je nog wat zien en veilig stellen.
 
Om daar achter te komen moet je eerst achterhalen op welke manier die bestanden zijn versleuteld. De nieuwe bestandsextensie kan een eerste hint zijn.

Verder is het zo dat er regelmatig nieuwe tools komen om de versleuteling ongedaan te maken. Als de data belangrijk is, zou ik deze bewaren en zo af en toe eens kijken of er een oplossing voor is gekomen.
 
Volgens mij op de website van Opgelicht kan je deze tools ook vinden, aangezien zij met hun programma op tv hier veel aandacht aan hebben besteed.
Ik heb het weleens gezien en toen zeiden ze dat, dus ga eens op zoek naar die tools.
 
Hoi Femke en Roger

Dank je wel voor de info..!!!!!

Ik had eigenlijk ook het idee net als Roger dat ik de naam van het virus zou moeten weten of "op welke manier die bestanden zijn versleuteld"
En "Verder is het zo dat er regelmatig nieuwe tools komen om de versleuteling ongedaan te maken. Als de data belangrijk is, zou ik deze bewaren en zo af en toe eens kijken of er een oplossing voor is gekomen. " was ook het idee om de foto's (nog) niet te verwijderen ...

Maar dank zij jullie info ( Femke) ga ik toch kijken of ze te redden zijn. :thumb::thumb::thumb:
Zal jullie op de hoogte houden ( 't kan ff duren hoor want ik moet alles op afstand doen )
 
Hallo, Ondanks dat de foto's wel gemist kunnen worden: ze staan misschien deels nog (verwijderd) op de geheugenkaart van het fototoestel. Een programma wat je zou kunnen gebruiken om die, nog niet overschreven foto's, terug te halen is Recuva. http://www.piriform.com/recuva
 
Hoi Alfred, Dank voor je info.
De foto's staan al heel lang op deze pc en de foto's zijn ooit doorgestuurd.
Desondanks bedankt voor het meedenken, zou een goede oplossing geweest kunnen zijn..:thumb:
 
De foto's staan al heel lang op deze pc en de foto's zijn ooit doorgestuurd.
Als je nog weet waar je de foto's naar toegestuurd hebt, naar wie of wat, dan kan je ze daar nog terug vragen. ;)
 
Moest even wachten voordat ik de fotoos kreeg maar ik heb ze binnen.
De foto gewoon openen lukt dus niet.
Er wordt aangegeven :

Deze afbeelding kan niet worden geopend . Het bestand is mogelijk beschadigd of te groot.

Bij "eigenschappen" wordt ik ook niet veel wijzer...

Bestandstype: JPG-bestand (JPG)
Grootte : 1,49 MB (1.564.336 bytes)


Nou wordt het wel erg lastig denk ik ...? :rolleyes:
 
eh, met wat of hoe heb je dit gedaan? En van wie heb je ze binnen gekregen?
Het is wat onduidelijk.
 
Hoi Femke,

Even herhalen....
Ik heb enige tijd geleden voor iemand een PC hersteld die gegijzeld was. Dus nieuwe Windows en software erop gezet.
Er stonden verder geen belangrijke dingen op dus alles kon gewoon geformatteerd worden en er opnieuw worden opgezet.

Dus alles vernieuwd behalve de partitie waar fotoos stonden , die staan geblokkeerd en waren niet zo belangrijk.
onlangs had ik deze PC weer onderhanden en zag de partitie waar de fotoos stonden.
De PC is weer terug gegaan naar de gene van wie die was maar ik dacht achteraf, misschien had ik de foto's wel kunnen herstellen.
Zodoende de vraag hier op Helpmij.
Ik heb de foto's laten opsturen ( ik had er geen kopieën van gehouden )om zelf even aan de slag te gaan maar ik zie verder weinig schokkends aan de eigenschappen van de foto's .
Dat is het verhaal er achter...
 
ah zo, nu snap ik het. Ik dacht, je hebt die foto's via een proggie van de partitie af weten te halen.
En nu kreeg je die foutmelding.

Waar probeer je ze mee te openen?

Misschien dat je het hier nog mee kan proberen om ze te herstellen, http://www.easeus.com/resource/jpg-jpeg-png-recovery-software.htm
dat is een probeerversie en kan er tot 1GB hersteld worden. Als het te herstellen is.
Maar dan weet je wel gelijk of het gaat.
Of met http://www.officerecovery.com/pixrecovery/ Data recovery software for corrupted JPEG, GIF, TIFF, BMP, PNG or RAW images

En anders zijn ze corrupt.
 
Hoi Femke ,

Ze blijven "corrupt " kan ik er nu van uit gaan dat reparatie niet mogelijk is?
Dan zet ik er een streep onder.
We hebben het geprobeerd maar helaas..pindakaas dan maar..:p
 
ja, zet er maar een streep onder of je moet nog meer willen proberen.
Maar mijn idee is dat verloren tijd.
 
Dan sluit ik het af...
Femke ( en anderen) bedankt voor het meedenken!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan