Overzetten groot bestand naar andere PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Ik wil de bestanden van mijn oude PC naar een andere over zetten. Het bestand is totaal 34,5 Gb groot, 43.189 bestanden en 3225 mappen. Nu kan dat evt via de externe harde schijf, maar dat is erg tijdrovend. Bestaat er een andere manier?
 
Hang de oude schijf er in de nieuwe PC bij.
 
en dan maakt het niet uit dat de oude schijf als master is ingezet?
 
Is dat nog een IDE schijf???
Heb je wel een IDE aansluiting in je nieuwe PC?

Als het wel SATA is maakt dat inderdaad niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Dan kan je die er in je nieuwe PC gewoon bij plaatsen.
 
Ik wil de bestanden van mijn oude PC naar een andere over zetten. Het bestand is totaal 34,5 Gb groot, 43.189 bestanden en 3225 mappen. Nu kan dat evt via de externe harde schijf, maar dat is erg tijdrovend. Bestaat er een andere manier?

Ik begrijp je vraag niet erg goed. Ik heb toevallig vandaag een externe disk, bevattende systeembackups, naar een andere externe harddisk gekopieerd. Dat betrof 650 GB !!!!! Dat was in anderhalf uur gepiept. En dan maak jij je druk over 34,5 gig..... waarbij je zelfs overweegt om de machine open te gaan maken?

Zet het kopieerproces in werking als je gaat eten of gaat slapen. Ik zou daar nimmer mijn machine open voor gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
43.189 bestanden en 3225 mappen.
Dat is inderdaad niets.
Zou een heel langzame pc met USB 2.0 kunnen zijn. Verder zij er programma's zoals SyncBack en Allway Sync die een ander kopieerproces gebruiken. Dit gaat over het algemeen veel sneller. Maar USB 2.0 is gewoon langzaam.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan