• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
226
hallo,

vraagje,
1 - in kolom A staan datums, in Kolom B moeten de datums van kolom A + 12 weken komen, maar.... indien kolom A leeg is moet ook kolom B leeg blijven ondanks dat de formule aanwezig is, hoe doe ik dat?
2 - Als de datum in kolom B voorbij is moet de cel rood kleuren, behalve als in kolom C een waarde aanwezig is of zal komen te staan, dan moet de cel groen zijn.

Wie heeft er een oplossing aub?

Alvast bedankt,
Danny
 
Het blijft een beetje gokken zonder voorbeeld, we zien toch niet wat er fout gaat in jou bestand
 
zoiets?

Voorwaardelijke opmaak kijkt of de datum van vandaag Groter is dan factuurdatum+ 84 en of er iets is ingevuld in kolom C

Groetjes,

Gerald
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 34
Bekijk bijlage voorbeeld 2.xlsx

hallo,

in bijlage voorbeeld 2 heb ik gebruik gemaakt in kolom B bij cel B2 van de formule "=A2+84" omdat 12 weken 84 dagen is, en de formule doorgevoerd tot de cel B10, maar dan komt er in de cellen waar in A nog geen datum staat "24/03/1900" en dat wil ik vermijden, de cellen moeten gewoon leeg blijven.

voor het overage van mijn vragen heb ik nog niets geprobeerd omdat ik gewoon niet weet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.

misschien weten jullie een oplossing, misschien ergens iets via "voorwaardelijke opmaak"

alvast bedankt,
danny
 
Die lege cellen kan je makkelijk opvangen. In B2:
=ALS(A2<>"";A2+84;"")

Zie ook #5.
 
Laatst bewerkt:
Goeie morgen allemaal,

Na een weekendje rust heb ik jullie oplossing bekeken, en het is net wat ik zoek, ik wil jullie allemaal bedanken voor de geboden oplossing, :D

Nog een prettige dag,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan