Wat doe ik fout??

Status
Niet open voor verdere reacties.

demondin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2015
Berichten
3
Hi iedereen!

Ik ben m'n html en css kennis een beetje aan het trainen door websites te typen in wordpad, maar er is 1 ding waar ik niet uit kom. In de footer van deze website blijft de link in de copyright tekst steeds op een tweede regel vallen en ik krijg het maar niet op 1 lijn. Wat doe ik fout?

Dank u!
 
Op regel 30 van je CSS zeg je tegen alle <a> elementen dat ze zich als block moeten gedragen, dat is wat de link je footer doet. Je moet er dus voor zorgen dat alleen de links die je als block wil hebben ook als block worden aangewezen.

Even terzijde, er zijn veel betere editors dan wordpad beschikbaar. Probeer notepad++, Atom of Sublimetext eens (die laatste is niet gratis, maar wel gratis te proberen zolang je wilt). Voordeel van deze editors is dat ze je HTML/CSS veel overzichtelijker kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maar een amateur maar als ik met Firebug van Firefox naar je pagina kijk zie ik een padding om je link:
Het gaat om het plaatje waarin in de rechter marge ook staat dat je een padding hebt.

(Beetje clumsy weergave van mij allemaal. Excuus voor eventuele onduidelijkheid)Magweg.jpg
 
Laatst bewerkt:
HTML:
<div class="copyright"><a target="_blank" href="http://www.lmmedia.nl/">&copy; Copyright 2017 | All rights reserved | By L & M Media</a></div>
 
Ah bedankt iedereen! Het is opgelost. Ik had alle <a> elementen in block gezet omdat ik dacht dat dat de menu knoppen op hun plek hielden.
 
Edit: eerdere bericht verwijderd.
Zag nog steeds niet alles op 1 lijn.

Nu opeens wel ;)
Min code heeft dus geen zin meer.
 

Bijlagen

  • betaald3.jpg
    betaald3.jpg
    2,5 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Hoi, goed bezig!

Je kan .copyright veranderen en daaronder .copyright a {...} toevoegen:
Code:
.copyright {
    width: 100%;
    height: 100px;
    padding-top: 20px;
    text-align: center;
    font-size: 10px;
    color: white;
    background-color: #aaa;
}
.copyright a {
    display: inline;
    padding: 0;
}
.copyright is een div (block element), die hoef je geen display:block te geven.
zoals hierboven is aangegeven moet de <a> in de footer display:inline zijn zonder padding.

Tip: gebruik bij voorkeur: &copy; Copyright Dit omdat ik niet in je <head> kan zien of je utf-8 gebruikt (verplichte regel).

Suc6. Have fun.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan