Vreemde factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

splinter80

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2016
Berichten
24
Beste leden,

Volgens mijn laatste factuur zou ik 2 keer(totaal 22 min) van vast thuis naar een vast buitenlands nummer gebeld hebben. Ik ben ervan overtuigd dat ik dit niet gedaan heb(familie met huissleutel) ook niet. Volgens mijn provider zijn de telefoontjes toch echt vanaf mijn verbinding gepleegd. Ik ben op zoek naar een logische verklaring en denk zelf aan fraude of een administratieve fout, dit laatste is volgens mijn provider echter haast niet mogenlijk.

Hoop dat iemand kan helpen om dit mysterie te ontrafelen.
 
Volgens mijn provider zijn de telefoontjes toch echt vanaf mijn verbinding gepleegd.

Dat is de vraag toch niet? Je stuurt überhaupt iemand geen factuur als dat niet het geval is! Wie heeft gebeld? Wat is dat vaste buitenlandse nummer? Op welke dag, uur, is gebeld etc. Echter haast niet mogelijk... is zwak uitgedrukt door de provider.
 
Lijkt mij vrij simpel te achterhalen naar wie er gebeld is, je provider levert idd. dag, datum tijd en nummer. Als je weet wie de opgebelde is, is het opsporen van de beller wellicht eenvoudiger.
 
Naast het buitenlandse nummer zou ik op dezelfde factuur ook gebeld hebben van vast naar 2 mobiele nummers (kort, 50 cent). Deze nummers heb ik vanavond teruggebeld en waren onbekende mensen. Het buitenlandse nummer heb ik nog niet teruggebeld.
 
Door het nummer in Google in te typen heb je al een beste kans op naam en adres van de gebelde te vinden.
 
Los van de voorgaande discussie is dit een lastig iets. Al vanuit de tijd van de oude analogie telefonie is het eigenlijk niet mogelijk om vast te stellen of en hoeveel er daadwerkelijk gebeld is. Daar waar watermeters en gasmeters geëikt moeten zijn (ook daar is discussie over) is dit voor telefonie niet het geval.

Komt er in dit soort discussies dus altijd op neer dat het hun woord tegen dat van jou is.


Vraag de provider eens om de logfiles waaruit onomstotelijk blijkt dat die telefoontjes vanaf jouw verbinding zijn gepleegd. Liefst voorzien van MAC adressen. In dat geval kun je het apparaat waarmee gebeld is opsporen.
 
Kan ik ook via mijn modem(experiabox v10) het telefoon verkeer bekijken?
 
Ik zie dat dit ook een router is en met mijn router kan ik die gegevens inzien. Alle inkomende en uitgaande gesprekken worden geregistreerd. Inkomend komt de naam er soms bij te staan, uitgaand weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan