NAS voor Cloud & Plex 4k

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een NAS die een aantal dingen moet gaan bewerkstelligen.

De volgende punten zijn voor mij belangrijk:
* De opslag moet als netwerkschijf te mappen zijn in Windows, en dit moet ook buiten mijn thuisnetwerk beschikbaar zijn. (Het liefste zonder geknoei en gepruts. Support direct van de fabrikant is een pre)
* De opslag moet vanaf mijn telefoon beschikbaar zijn (Met een appje)
* Downloaden op de NAS van o.a. torrents.
* Support voor Plex en mogelijkheid tot transcoden van 4k (ook H.265 support)
* 2 bays zijn voldoende, mits ze 8 TB per stuk ondersteunen.

Zou deze Synology DS216Play wat zijn? Of zit ik dan totaal verkeerd te kijken?

Ohja, het zou helemaal fantastisch zijn als de films via plex ook van buiten het netwerk te benaderen zijn, maar dat is geen must!

Wie heeft zin en tijd om mij te helpen een leuke NAS uit te zoeken?
Je raadt het al, het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. ;)


Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp!

Groeten,
Luck


EDIT:
Na nog wat verder gelezen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat er vrijwel geen enkele NAS is die op 4k gebied samen gaat met PLEX, als er getranscode moet worden omdat PLEX geen gebruik kan maken van de ingebouwde chips.
Dat zou dus betekenen dat ik alleen videos via Plex kan kijken als m'n PS4 (hierop kijk ik m'n films en series) de codec van de betreffende file ondersteund.
Oftewel, als ik een film wil kijken die getranscode moet worden betekent dit dat ik moet uitwijken naar DS video (Deze app kan wel gebruik maken van de built-in transcoder in de NAS) of dat ik m'n video files van te voren moet converteren naar een formaat dat wel direct kan worden afgespeeld op m'n PS4. (Wellicht is er een App voor de NAS die dit automatisch doet?)

Kan iemand dit voor mij bevestigen en eventueel nog tips geven?
 
Laatst bewerkt:
De Synology kan inderdaad zo'n beetje alles. Maar zoals je al merkt is het transcoden van 4k nog niet helemaal af. Maar laten we eerlijk zijn, dat probleem hebben we alleen maar als je content uit dubieuze bron komt. Dus of er veel support aan de kant van de fabrikanten te verwachten is, is maar zeer de vraag. Geld natuurlijk ook voor de andere merken.

Ander probleempje is het automatisch verzamelen van ondertitels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan