• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpMLG

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2017
Berichten
5
Ik heb een probleem. Ik ben niet echt goed in excel, maar wil de voorraad lijst voor mijn basis materialen voor crèmes optimaal hebben.
Ik heb een doc. gedownload maar krijg het lijstje onder basisproduct (rij2) niet groter (gaat nu tot 12) ( dus meer producten van voorraden inde lijst) en verder: HUID?? (rij 2) niet synchroon met Huid ( rij 1)
Het gaat er mij om in een oogopslag te zien hoeveel voorraad ik heb voor welke huidtype het product geschikt is.
Bekijk bijlage Voorraadbeheer- huidproducten.xlsmBekijk bijlage Voorraadbeheer- huidproducten.xlsm
 
Hoi HelpMLG,

Als ik je goed begrijp wil je in je dropdown alle mogelijke producten zien en dat als je nieuwe producten toevoegt, die worden toegevoegd aan de dropdown lijst. Dat kan met een Excel 'tabel'. Ik heb daarom in je tweede tabblad de tabel veranderd in een daadwerkelijke 'Tabel'. Als je de dropdown vervolgens daarnaar verwijst, 'groeit' je dropdown mee als je nieuwe producten toevoegt. Probeer maar eens uit.

Groet, Lennart
 

Bijlagen

  • Lennart Voorraadbeheer- huidproducten.xlsm
    97,6 KB · Weergaven: 49
Dank je Lennart, alleen het loopt nu niet synchroon.
Product + omschrijving zijn niet gelijk aan basisproduct ( waar beiden worden samen gevoegd)
Lijst is wel langer Maar ik wil nog meer producten toevoegen. Hoe doe ik dat dan?
 
Gebruik een invulformulier (userform)
Ik zal morgen proberen een vbtje te maken.
 
Ik zie nog niet zo snel wat je bedoelt qua verschillen; in het eerste tabblad bij product + omschrijving zie ik de goede combinaties?

Hoe je meer producten toevoegt: heb een paar voorbeelden toegevoegd. Ga in tabblad Voorraden nu op cel c31 staan en vul een nieuw product in zoals je normaal ook zou doen. Omdat je direct 1 cel onder de Excel tabel zit maakt hij de tabel automatisch groter en daarmee ook je dropdown menu en wordt het nieuwe product direct opgenomen. Hoop dat het zo duidelijk is!
 

Bijlagen

  • v2 Lennart Voorraadbeheer- huidproducten.xlsm
    97,2 KB · Weergaven: 64
Ik ben gelukkig weer een stapje verder. Alleen na 27 ( voorraden ) zijn de regels niet meer gelijk . Kijk als ik bv bij BASISPRODUCT op link klik zie is bij - Product - en - Omschrijving - het zelfde staan en bij huid ( het soort huidtypen ( ja vrouwen)). Klik is bij de later toegevoegde ( nieuw op de lijst) . Dan neemt hij deze gegevens Niet automatisch mee. Ik weet alleen niet waar ik het kan veranderen.
 
Wat denk je van deze benadering?
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer- huidproducten (userform).xlsb
    85,3 KB · Weergaven: 51
Nee Niet echt wat ik zoek, Niet overzichtelijk. Moet gewoon verder puzzelen. Toch bedankt
 
Nee mijn vraag is nog niet opgelost. Helaas ik zal verder moeten graven. Toch bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan