Rode Led bij Nas voor HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Racingboy007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
2
Beste Forum gebruikers,



Ik heb een NAS Server van Medion LifeCloud P89653 (MD 90223).

Tot voor kort werkte deze perfect en had er heel veel plezier aan. Nu is bij ons de stroom uitgevallen waardoor de NAS ook is uitgevallen. Toen deze terug opstartte branden de 2 ledjes van de 2 harde schijven rood i.p.v. blauw. Dit zou willen zeggen dat deze allebei stuk zouden zijn. Nu zou mij dit echt vreemd klinken dat deze allebei stuk zouden zijn. Wat ik wel raar vind is dat ik nog steeds in de map kan openen van de NAS. Zie foto's. Wel kan ik die mappen niet meer openen.

Weet er iemand raad? Want daar staan belangrijke documenten op.

De beide HD werkte wel maar als 1 schijf en de 2de was steeds een back-up. NAS 001.JPGNAS 002.JPG
 
Ik zou hem even resetten. Er zit een handleiding bij zodat je kan lezen hoe dat werkt.

En anders zou ik hem even afsluiten, afkoppelen en daarna opnieuw aankoppelen op je netwerk en weer aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik allemaal al eens geprobeerd en spijtig genoeg nog steeds hetzelfde. Als ik naar schijfbeheer ga dan krijg ik wel een melding dat hij 2 nieuwe schijven heeft gevonden en dat ik deze kan Configureren. Maar dan ben ik al mijn informatie kwijt die erop staat.
 
Staat er veel op? Want dan zou ik dit veiligstellen ergens anders, en helemaal opnieuw beginnen.
(bestanden zie je niet begrijp ik, maar wellicht wel als je een live cd van Linux neemt en daarmee opstart. Het is te proberen waard)

Maar wel gek dat omdat de stroom uitgevallen is, je hele nas dan naar zijn grootje zou zijn. Lijkt mij sterk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan