Algemeen photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0198

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2016
Berichten
83
Zijn deze stellingen waar of niet waar?

1) Omdat de RGB-kleurmodus een ruimere kleurruimte behelst, zullen CMYK-printers geleidelijk aan verdwijnen.

2) Omdat de RGB-kleurmodus een ruimere kleurruimte behelst, zullen CMYK-printers geleidelijk aan verdwijnen.
 
Lijkt wel huiswerk op deze manier. Ik kan je wel helpen.

Indien stelling 1 waar is, dan is stelling 2 ook waar.
Indien stelling 1 niet waar is, dan is stelling 2 ook niet waar.
 
Stelling 1 en 2 lijken mij redelijk identiek... Logisch dan dat als 1 waar is, 2 dat ook is :). Persoonlijk zou ik er geen Ja of Nee op durven zeggen. Al was het maar omdat het inderdaad een huiswerkvraag lijkt. Maar een beetje sturen mag natuurlijk altijd. Kijk eens naar de apparaten die RGB gebruiken, en apparaten die CMYK gebruiken. En kijk dan eens naar de manier waarop de twee technieken kleur opbouwen. Dan lijkt het mij niet moeilijk om het juiste antwoord op de vraag te vinden :).
 
Ik zou bij het opslaan van mijn afbeelding geen kleurprofiel willen insluiten, hoe doe je dat?
 
Welk bestandsformaat wil je gebruiken? En waarom zou je het niet willen? Je koopt toch ook geen biefstuk zonder vlees?
 
Volgens mij kent png geen kleurprofiel, dat gaat alleen op bij lossless formaten zoals RAW. Dus wat is het probleem precies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan