Weergave mappen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Positron

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
25
Als ik een tabblad open ziet deze er zo uit;

11rvg2s.jpg


Hoe kan ik het tabblad wijzigen zodat deze er altijd zo uit ziet als ik hem open?

2ynq7mq.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Positron. Ik weet het niet zeker, maar bedoel je het navigatievenster aanpassen, dan zou je hier een kunnen lezen. Als je dat niet bedoeld dan even terug melden.

Een beetje spelen met vinkjes zetten. Succes.

Advies: niet in registers zitten. Of je moet weten wat je doet. Maak anders eerst een backup van je register.

https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner.html
 
Laatst bewerkt:
Tip:
Gebruik de Windows mogelijkheden voor het maken van een schermafdruk, dat geeft een vele malen beter resultaat dan met je telefoon.
 
W10 is anders dan Windows 7. Rechtsboven staan een vakje met streepjes, een vierkantje en een vraagteken. Nu heeft topicstarter op de bovenste afbeelding het vierkantje geactiveerd. Dit is > Het voorbeeldvenster weergeven. Daarmee kun je de inhoud van een word-, pdf-, excelbestand en afbeeldingen zien zonder deze in een programma te openen. Foto twee is de instelling die je kunt maken met het vakje met de streepjes, staat hier op grote pictogrammen. Details, normale pictogrammen, lijst etc. zijn de mogelijkheden. Dit moet je uitproberen.

Hoe verkenner opent is mede afhankelijk van de inhoud van een map. Mappen met afbeeldingen en video's zullen vaak openen als op foto twee. Normaal zou Windows 7 de laatste ingestelde stand moeten onthouden, maar mijn ervaring is dat dat niet altijd het geval is. Dit wordt mede veroorzaakt door het feit dat mappen direct geopend kunnen worden maar ook via snelkoppelingen (o.a. een zoekmachine van de pc) en dan is W7 even de kluts kwijt.

Als je op de map gaat staan en dan rechtermuisknop > Eigenschappen > Aanpassen kun je de mapweergave beïnvloeden zie de afbeelding.

Ook kun je met Details experimenteren daar zitten nuttige functies onder zoals koppelingsdoel kan erg handig zijn. Zie andere afbeelding.

Eigenschappen-Aanpassen.jpgDetails selecteren.jpg

Overigens zie ik nu dat je de map geopend hebt in bibliotheken en ik werk nooit via bibliotheken. Altijd ga ik naar de normale tree/structuur op de schijven naar de mappen. Je kunt er wel vanuit gaan dat Windows mappen met name in de bibliotheek > Afbeeldingen, Video's en Documenten standaard zijn ingesteld op deze inhoud.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan