Checkbox verspringt

Status
Niet open voor verdere reacties.

aikli

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2017
Berichten
12
Hallo,

Ik ben bezig om een bestand te bouwen waarbij door middel van het aanvinken van een checkbox rijen zichtbaar/verborgen moeten worden, zie bijgevoegde voorbeeld.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat de checkboxen in verborgen rijen maar blijven verspringen...

Voor de checkboxen in rij 5 heb ik dit probleem inmiddels verholpen door bij 'Besturingselement opmaken..' onder tab 'Kenmerken' te kiezen voor 'Verplaatsing en formaat niet gerelateerd aan cellen'.
Voor de checkboxen in rij 8 t/m 10 werkt dit echter niet. Als ik de checkbox in rij 2 aanvink en vervolgens de checkbox in rij 7 aanvink, staan de checkboxen in rij 8 t/m 10 nog op de juiste positie.
Maar zodra ik alleen de checkbox in rij 7 aanvink verspringen de checkboxen uit rij 8 t/m 10.

Kan iemand mij helpen?

Gr.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld checkbox.xlsm
    39,3 KB · Weergaven: 68
Zet voor die checkboxen Alleen verplaatsing gerelateerd aan cellen aan.
 
De beide codes kunnen ook wel ietsjes anders.
Code:
Private Sub CheckBox1_Click()
    For i = 2 To 3
      Me.OLEObjects("CheckBox" & i).Visible = Not CheckBox1
    Next i
 Rows("3:5").Hidden = CheckBox1
End Sub


Private Sub CheckBox4_Click()
   For i = 5 To 7
      Me.OLEObjects("CheckBox" & i).Visible = Not CheckBox4
    Next i
 Rows("8:10").Hidden = CheckBox4
End Sub
 
Bedankt voor jullie reactie.

Helaas is mijn probleem nog niet verholpen... Zo lang het bestand geopend is blijft alles op de juiste positie staan, maar zodra ik het bestand afsluit en opnieuw open verspringen de checkboxen weer.
En wat zou de logica erachter zijn dat ik de checkboxen in rij 3 t/m 5 instel als 'Verplaatsing en formaat niet gerelateerd aan cellen' en de checkboxen in rij 8 t/m 10 als 'Alleen verplaatsing gerelateerd aan cellen'?

@HSV de code houd ik graag zo simpel mogelijk zodat ik deze over een aantal maanden ook nog steeds begrijp. ;)

Gr.
 
Hij deed het hier een paar keer goed maar ging op een gegeven moment toch weer mis hellaas. Misschien een bug in Excel.
 
Ik heb de eerste optie aangevinkt (verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen).
Diverse malen gesloten en heropend.
Hier blijven ze op de juiste posities staan.
 
Heel bijzonder. Als ik de eerste optie gebruik dan veranderen de checkboxen van formaat en sommige checkboxen verdwijnen zelfs...
 
Gebruik een userform (what's in a name) voor de gebruikersinvoer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan