Cursus website bouwen (Joomla)

Status
Niet open voor verdere reacties.

beytullahbulanik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2017
Berichten
3
Hallo iedereen,

Ik wil vanaf april mijn eigen online projecten laten lopen en daarvoor heb ik een cursus website design genomen bij NHA. Ik start hier volgende week mee. Ik heb veel vooronderzoek gedaan naar online cursussen en alle aanbieders zo een beetje met elkaar vergeleken. LOI zag er goed uit, maar wel prijzig. Hebben jullie ervaring met e-cursussen? Ik hoor het graag!
 
En tsja, over die cursus:
LOI heeft een vriend een cursus gevolgd, was er best tevreden over

[maybe off-topic]
Sorry dat ik het zeg, maar Joomla?

HTML is niks om bang voor te zijn (en CSS ook niet hoor ;) ), het is niet eens een programmeertaal ;)
 
Dus je wilt iets in Joomla gaan doen, maar kiest dus voor een cursus die HTML/CSS uitlegt.

Ken NHA verder niet, maar om nu iemand te betitelen als professioneel designer en adviseur als je de basis van HTML/CSS kent, gaat mij persoonlijk toch wat te ver. Misschien een prima opleiding, als je maar niet verwacht dat je daarna professioneel aan de slag kunt.
 
Ik zou dan toch voor Wordpress gaan ipv Joomla.

Door zijn eenvoud in het gebruik is WordPress momenteel één van de populairste CMS systemen. Enkele voordelen van WordPress als CMS systeem in de website zijn:

* Zoekmachine vriendelijk
* Eenvoudig in gebruik
* Makkelijk zelf te onderhouden
* Uitgebreid gedocumenteerd
* Open source software dus relatief goedkoop te implementeren
* De website is eenvoudig uit te breiden met extra functionaliteiten

Joomla is veel "ingewikkelder" en je zult er veel meer tijd in moeten steken om het te leren dan WP.
En dan hoef je geen dure cursus te gaan volgen hoor, dat kan je echt met alle mooie documentatie die je kan vinden.
Of je neemt een lesje of zo bij iemand ;) dan ben je er ook. Dus als je dichtbij Almere woont....

Lees hier de verschillen t.o.v. elkaar:
https://webwhales.nl/wordpress-vs-joomla/
 
Laatst bewerkt:
Joomla is zo lek als een mandje overigens
Bijzonder dat het alsnog veel gebruikt wordt, terwijl er nog steeds patches voor uitkomen. Kom anders eens met relevante informatie waaruit dat blijkt i.p.v. iets zomaar te roeptoeteren.

Persoonlijk zou ik Wordpress kiezen boven Joomla. Vooral omdat deze compacter is en makkelijker te stylen is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan