• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedragen tussen 0 en 1000 bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noja

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2016
Berichten
15
Hi,

Ik heb een kolom met allemaal bedragen. Nu wil ik de bedragen bij elkaar opgeteld hebben waarvan het bedrag tussen de 0 en 1000 ligt. Tevens wil ik hierbij een aantal voorwaarden voldoen.
Ik heb nu de formule:
=SOMMEN.ALS(Crediteuren!$G:$G;Crediteuren!$J:$J;Liquiditeit!C$1;Crediteuren!$K:$K;Liquiditeit!$B$1;Crediteuren!$H:$H;"ONWAAR")

Ik weet niet hoe ik moet aangeven dat mijn criteria(een bedrag) tussen de 0 en 1000 mag liggen.

Wie kan me helpen?
Dank je wel.

Als iemand toevallig ook weet waarom ik de volgende foutmelding krijg ben ik daar ook mee geholpen:
Er zijn onvoldoende bronnen om een of meer formules te bereken. Hierdoor kunnen deze formules niet worden geëvalueerd.
 
- Gebruik jouw optelbereik tweemaal in de criteria:
Crediteuren!$G:$G;">0" en Crediteuren!$G:$G;"<1000"
- Gebruik overigens geen hele kolommen; kijk eens naar een tabel
 
Laatst bewerkt:
Dank je! Ik weet niet of het is gelukt, want blijf de foutmelding houden. Ook al heb ik nu alleen naar de tabel gekeken.
 
Zo misschien?
Code:
=SOMMEN.ALS(Crediteuren!$G$1:$G$1000;Crediteuren!$G$1:$G$1000;">0";Crediteuren!$G$1:$G$1000;"<1000";Crediteuren!$J$1:$J$1000;Liquiditeit!C$1;Crediteuren!$K$1:$K$1000;Liquiditeit!$B$1;Crediteuren!$H$1:$H$1000;ONWAAR)
Let op: GEEN aanhalingstekens om ONWAAR.

Plaats anders s.v.p. een voorbeeldbestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan