Spora ransomware

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvbogget

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2017
Berichten
1
Mijn laptop is besmet geraakt met een vervelend virus : Spora ransomware


Al mijn word-documenten zijn geëncrypteerd en dus onleesbaar. mits betaling worden de documenten terug gedeëncrypteerd.....


Na wat googelen installeer ik Reimage om (zogezegd) dit probleem op te lossen, daar heb je een licentiecode voor nodig van 35 Euro, doch zonder resultaat.


Hoe krijg ik dit vervelend virus van mijn laptop verwijderd ???

Dank voor de juiste tip
 
@Edmoor
Jij bent wel heel voorzichtig, ik ben het namelijk zeker!
Een paar weken geleden, bij een vriend nog geprobeerd de zaak te redden, resultaat: nada, nougabollen, noppes.
Het spul verwijderen is één ding, je documenten herstellen, No way.
 
Ken je deze al?
Algemeen

Elk antivirus- en internet securityprogramma hoort te beveiligen tegen ransomware, malware, virussen en adware. Maar vergeet niet dat geen programma 100% effectief is. Malware, ransomware en andere virussen vernieuwen op dagelijkse basis. Soms per uur. Zodra er 10 opgelost zijn, komen er weer 20 anderen bij.

Het is een constante strijd. Het is belangrijk het beveiligingsprogramma constant te laten updaten. Dit kan door een opdrachtregel in Glary Utilities toe te voegen. Bij het opstarten van het systeem wordt dan het beveiligingsprogramma eerst geüpdatet.

Voorbeeld opdrachtregel: C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.9.0.71\uistub.exe /lu

Echter het kan toch altijd nog fout gaan. Daarom is het noodzakelijk meerdere back-ups te maken op minimaal twee verschillende externe HDD's. Anders heb je geen oplossing als je bestanden versleuteld raken. Back-ups zijn dus noodzakelijk tegen ransomware e.d. maar ook voor als uw harde schijf kapot gaat of per ongeluk mappen/ bestanden wist. U kunt dan altijd herstellen.
 
Nog een aanvulling op de goede adviezen hier: na het maken van de backup op een externe HD deze HD loskoppelen van de PC, want als ie aangekoppeld blijft raakt die ook besmet. Een backup naar de cloud is om die reden ook geen bescherming daar die gegevens in de cloud te bereiken zijn door een virus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan