Hardnekkig bootmgr probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste mensen, het zit zo.

"Bootmgr is missing" verscheen, zie een eerdere afgesloten topic.

Een vriendelijke hobbyist heeft er naar gekeken. D schijf er uit, er terug in. We kozen C in de BIOS, klaar.

Het gebeurde opnieuw (PC liep vast, blauw scherm, opnieuw opstarten, bootmgr is missing). Ik heb via een boot-usb alle mogelijke beschikbare opties nagegaan, werkte allemaal niet. Upgraden niet, herstellen niet, opdrachtprompt, enz. Allemaal vage foutmeldingen zoals kan geen huidige windows versie vinden.

Terug naar de hobbyist. Hij heeft chckdsk/r gedaan en vond meerdere corrupted files op C. Mogelijk overgekopiëerd van de originele gesneuvelde C schijf (deze is een half jaar oud). Alles hersteld. AVG eraf. Klaar.

Het gebeurde opnieuw. In de BIOS kon ik soms wel soms niet de C schijf zien staan.

Ik ben naar een kennis geweest die een absolute expert is. Hij vond ook/weer corrupte files en moest er zelfs een paar "handmatig" herstellen / verwijderen. Ook nu, net als vorige keren, is de pc meermaals opnieuw opgestart, aan laten staan, enz.

Opnieuw. De PC liep vast maar ditmaal meldde hij dat de CPU te heet was geworden. En: bootmgr is missing.

De expert zei: mogelijk zit de ventilator los door het transport. Kast open gemaakt. Nee, alles zit nog moervast.
Bootmgr aangepakt door C los en vast te koppelen en in de BIOS boot optie 2 en 3 uit te schakelen, zodat hij niet telkens naar D grijpt.
Prima, klaar. Ik heb nog een virusscan en check gedaan van al mijn externe schijven die altijd ingeplugd zijn maar niet meegegaan zijn bij de reparaties. Niks gevonden.

Vandaag weer. Vastgelopen. CPU te heet, bootmgr missing.

Ik zit nu wel op de pc nadat ik in F8 de C-schijf heb gekozen (in het bootmenu zelf stond hij er níet tussen!).


Samengevat:

* C schijf is nieuw (2016), kopie van oude.
* PC is custom build in 2011. Asus 64bit windows 7.
* C schijf is meermaals gecontroleerd op fouten en meermaals hersteld. Maar de fouten lijken rustig terug te komen.
* Er zijn geen virussen of fouten gevonden op D of een van de externe harde schijven.
* Geen idee waarom de CPU te heet wordt soms, want de ventilators lijken te werken en niks zit los.
* Het probleem kan elk moment weer opduiken.

Graag advies! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan