upgrade ubuntu maar half uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenvo1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2015
Berichten
4
Beste,
Ik heb ubuntu 14.04 op mijn laptop staan en ging hem upgraden naar 16.04,
Helaas is mijn laptop halverwege afgeslote waardoor ik als ik mijn laptop weer opstart eigenlijk nisk kan, ik kom een soort opdrachtenprompt waar ik eerst mijn gebruikersnaam moet weergeve en wachtwoord en daarna kan ik taken invoeren.
Maar wat meot ik onvoeren om dit probleem op te lossen,ik kan namelijk nu niks
Ik hoor het wel als er vragen over zijn en hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg lenvo
 
Hallo,
Ik begrijp dat je vanuit je huidige 14.04 de upgrade gedaan hebt naar 16.04
Dat je computer is afgesloten is niet best, want zo is de upgrade fout gelopen.

Ik adviseer ALTIJD een verse nieuwe installatie van de nieuwe versie, zodat je juist deze problemen kunt voorkomen.
Dus NIET via de huidige versie, maar echt een live dvd branden (of op een USB stick zetten)

Wat je nu kan doen is de computer opstarten met de live cd van Ubuntu.
Haal dan je belangrijk documentatie en foto's eraf door ze te kopiëren naar een externe HD of USB stick. ALs deze er nog op staan, want ik weet niet op welk punt je laptop is afgesloten.
Pak ook de verborgen mappen .thunderbird en .mozilla mee als deze er nog in staan.

Staat er niets meer op, dan is het pech en een les voor de volgende keer.

Daarna doe je een verse installatie. Dus opstarten met de live cd en installeren maar.
 
Beste famke,

Alvast bedankt voor de snelle reactie,
Is er geen mogelijkheid om via het terminal een opdracht te geven om terug tegaan naar versie 14.04?
Ik hoor het wel

Mvg,

Lenvo
 
nee, want ik weet niet waar de installatie gestopt is.
Dus ik weet ook niet wat er kapot is. Vandaar dat ik deze optie geef om te kijken wat er nog op de HD staat.

Er is nu eenmaal niet voor alles een toverspreuk ;) Plus al zou het kunnen, dan neem je toch de foutjes mee over naar de nieuwe installatie.
 
Als je in de terminal (opdracht prompt voor sommige) zit, en je geeft: "startx" op, dan zou je in een grafische omgeving moeten kunnen komen als die ook geinstalleerd is ;)

En zoals eerder gezegd, als je op zeker wilt spelen, dan installeer je gewoon nogmaals de versie die je hebben wilt opnieuw ..

Suc6! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan