• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde combobox zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Berichten
107
Goedemorgen allen,

Ik heb een kleine vraag, ik laat momenteel me combobox vullen met de waardes uit een tabel van blad 3. Dit doe ik momenteel zo:

cboWERKfltr.List = Sheets("Totale overzicht offertes").ListObjects(1).DataBodyRange.Value

Nou wil ik een filter te maken voor tussen de offertes te zoeken met de waardes uit me combobox. Deze waardes in me combobox staan in kolom 3 van me tabel. Deze heb ik ook netjes in me combobox staan dmv me columncount op 3 staan en de eerste 2 kolommen verborgen ( columnWidths 0 pt; 0 pt ). Nou lukt het mij niet om de waarde die me combobox laat zien om deze op te zoeken.

Ik dacht dat het op zoiets zou uitkomen maar dit werkt helaas niet.... Kan iemand mij hiermee verder helpen ??

Private Sub cboFLTRadres_Click()
Blad3.Range("Tabeloffertes").AutoFilter 3, cboWERKfltr + 3
End Sub

Het filter gaat aan op de juiste kolom, hij zoekt alleen niet op de waarde die me combobox aangeeft....

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je er wat aan, als voorbeeld.

Code:
.AutoFilter Field:=3, Criteria1:=">=15%"
 
Dankjewel Excelamateur voor de snelle reactie....
ik heb hem nu er zo instaan

Blad3.Range("Tabeloffertes").AutoFilter Field:=3, Criteria1:=">=15%"

Alleen doet hij helaas nog niet wat ik zou willen

Hij gooit wel het filter aan op kolom 3 van me tabel, alleen pakt nog steeds niet de waardes die in me combobox staan :(:(

Moet ik niet iets aanpassen in de eigenschappen van me combobox ipv alleen me columncount op 3 en de eerste 2 kolommen laten verbergen ??
 
Laatst bewerkt:
Als je er zelf een voorbeeldbestandje bij doet dan wordt je vast beter geholpen.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  If ComboBox1.ListIndex > -1 Then Sheets(1).ListObjects(1).Range.AutoFilter 3, ComboBox1 Else Sheets(1).ListObjects(1).Range.AutoFilter 3
End Sub
 

Bijlagen

  • listbox sort1.xlsb
    20,3 KB · Weergaven: 48
Bij criteria1:=" de combobox inhoud"

Ik had het als voorbeeld geplaatst.

Je zou natuurlijk ook een macro op kunnen nemen, met je handelingen,
die schrijft dan de code voor je.
 
Precies weer wat ik bedoel VenA !! nou moet ik hem alleen nog werkend krijgen in mijn bestand :(

Zet ik de verwijzingen zoals hij bij het complete erin staat, dan doet hij het zoals het moet, maar als ik hem in met complete bestand erin zet dan geeft hij een foutmelding :(:( ff stoeien dus en ik snap ff niet waarom mja :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan