Thunderbird, Adresboek importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieshome

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2016
Berichten
46
Beste mensen,
Ik moest helaas mijn Windows 10 her-installeren. Er stond bij dat mijn bestanden ongewijzigd terug zouden komen. Niet dus. Zo bleek dat het adresboek in Thunderbird verdwenen was. Nu had ik voor de zekerheid dat adresboek van Thunderbird apart opgeslagen in CSV . Dat probeer ik nu weer te importeren, maar daar gaat iets mis blijkbaar. Ik doe het als volgt:
Start Thunderbird, Adresboek, Extra, Importeren, Adresboeken, Volgende, Tekstbestand (LDIF,(*Jdi,*Jdif), klik op Alle bestanden, ga naar het opgeslagen csv bestand klik op Openen, OK Voltooien.

Thunderbird importeert het betreffende adresboek niet. Hij blijft leeg.

Heeft er iemand een idee, waar het verkeerd gaat, (het likt dat alles goed gaat), en hoe ik dat kan verhelpen. Het zijn ca 150 adressen die ik anders persoon voor persoon moet overzetten. Dat hoop ik niet.

Bij voorbaat heel erg bedankt.
Henk
 
Heb je voor de zekerheid in je profielen directory gekeken of het werkelijk weg is?

C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

Als daar meerdere profielen staan is er mogelijk een directory met je oude profiel / mailboxes en adresboek.
 
Ik heb Windows 10 en kom tot C:\gebruikers\mijn naam\ En dan houdt het op. de AppData en Roaming lijen er niet meer in te staan bij Windows 10 ?
Hoe lossen we dit op ?

Groeten,
Henk
 
Dag Wampier,
Met de herinstallatie van Windows 10 was die instelling over verborgen directories helaas op nee gezet. Heb ik nu hersteld. Nu krijg ik de door jouw aangegeven directories. Er worden zeker 20 bestanden bij de Profile's aangegeven maar ik weet niet welke ik daarvan mag en kan verwijderen zonder problemen. Mocht dat aan te geven zijn dan graag.
Anders wordt het ben ik bang zo'n 200 adressen handmatig te moeten plaatsen. Zou wel erg jammer zijn.
Groeten en bedankt
Henk
 
1 profile directory is de huidige. De andere (als het goed is) je oude. gooi de nieuwe voor de zekerheid in een zip file en verplaats deze naar een veilige locatie. zet thunderbird uit, verwijder de nieuwe directory en herstart thunderbird. Als alles goed gaat heb je je volledige account terug inclusief adresboek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan