en toen wilde Windows 10 maar met moeite opstarten ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Tijdens de opstart van Windows 10 komt de melding: "er is iets fout gegaan - deze service is niet beschikbaar." Welke service wordt niet aangegeven. Volgende stap: "Windows Hello gebruiken of voer pincode in om herstel MS account te voltooien." Windows Hello bevindt zich niet op dit systeem. Volgende stap: "je pincode kan niet worden ingesteld". Dus deze activiteit overslaan. Volgende stap: "voer uw wachtwoord opnieuw in." Volgende stap: "er kan niet worden aangemeld bij account."Afmelden is enige optie. Vervolgens kan ik handmatig aanmelden bij opstartscherm en start alles normaal op.

Ik kom altijd wel in windows maar het is wat omslachtig. Heeft iemand een suggestie? Bij voorbaat dank. Gertjan.
 
Hallo. Vreemd, zoveel handelingen zeg. Ben je de enigste gebruiker en heb je voldoende rechten. Maar of dat helpt weet ik niet.

Dit kun je doen door in de zoekfunctie van Windows 10 in te typen "netplwiz".
Als je deze vervolgens aanklikt, dan krijg je een venster in beeld zoals op deze foto.
Door het vinkje voor uit te vinken zoals op deze foto te zien is, en op "Ok" te klikken,
kun je voortaan jezelf automatisch aanmelden bij Windows zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

account.JPG
 
Dank, maar het vinkje is al uitgevinkt. Ik ben bang dat er met de installatie van Kodi (waarmee ik heb zitten experimenteren) iets is mis gegaan. Kodi is verwijderd met het bovenstaande als resultaat. Maar keihard kan ik dit niet maken.
 
Overweeg systeemherstel als je dat nog kunt. Misschien dat dat het probleem oplost.
 
De situatie is hersteld met systeemherstel al waren hier ook problemen mee. Blijkbaar was in de voorlaatste update het hernoemen van een bestand gecorrumpeerd. Heb dit handmatig op kunnen lossen. Het gaat weer als een zonnetje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan