bijlage van email opslaan in database

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
ik weet eigelijk niet hoe ik het aan moet pakken dus drop het hier maar neer.

de situatie.

ik heb een website met een ledenadministratie. deze leden ontvangen ook een factuur welke ik graag beschikbaar wil hebben voor de leden binnen hun eigen omgeving. om deze factuur en andere bestanden makkelijk in de database en dus beschikbaar voor de leden te hebben wil ik dit per mail gaan doen.

de peningmeester maakt de factuur in bv pdf formaat. deze stuurt ze naar de leden per mail. wat ik wil is dat hij in bcc het mail adres heeft van de server dat de mail dan door de server wordt ontvangen en automatisch afhankelijk van het gewone mail adres de factuur koppeld aan de juiste gebruiker en in de database opslaat.

geen idee hoe ik dit aan moet pakken maar het is vast mogelijk. ik sta ook open voor alternativen.

de webserver met email funtieonaliteit draait bij een provider en draait op mysql/php scripts
 
Je zult allereerst moeten uitzoeken of je e-mail-piping werkend kan krijgen. Hiermee kan je dus mails naar een bepaald mailadres automatisch doorsturen naar een PHP-bestand.
 
ik heb dat eens onderzocht en dat moet wel mogelijk zijn. zover ik nu kan zien ondersteund mijn hosting dat wel. ik ga er mee aan de slag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan