Telefoonhulp voor mijn toestel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik blijkt alweer een gedateerde Smartphone te hebben, want mijn type komt niet meer voor in de gangbare Telefoonhulpen.

Mijn Telefoon is: Huawei Ascend G750-U10

Met welke telefoon van Huawei zou die het meest overeenkomen?

Ik zit n.l. met een probleem: Mijn SMS werkt maar gedeeltelijk.

De normale SMS werkt wel, maar de PREMIUM SMS diensten,
daar krijg ik geen verbinding mee.

Ik heb al meerdere keren mijn provider hierover gebeld, maar dan wordt de SMS gereset. En dan moet je opnieuw opstarten, om er daarna achter te komen dat

de werkzaamheden niets uithalen.

Wie weet wel raad, of anders tot welke instantie ik me kan richten?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je eerst uitleggen welke handelingen / stappen jij precies onderneemt (geprobeerd hebt tot nu toe) om te komen tot een premium SMS dienst. Dat maakt het inschatten van een mogelijke oorzaak voor mij iig wat gemakkelijker.
 
Hallo gast0225

Ik heb al wel 3x mijn provider gebeld, over dit fenomeen.

Mijn SMS dienst staat gewoon aan. Toch hebben "ze" alles gereset. Ik moest daarna opnieuw opstarten en toen bleek dat de Premium SMS dienst nog steeds niet werkte.

Toen heb ik op het Dashbord van Simpel (mijn provider dus) zelf ook nog de Premium SMS dienst uitgezet en na een half uurtje de diensten weer aangezet

2017-03-09.png

Maar zonder het gewenste effect.

MVG
Jan
 
Ik heb het vermoeden dat het toch niet helemaal gaat zoals het zou moeten.

Dit is zoals het zou moeten :

Premium SMS zijn betaalde SMS-diensten van derden. Deze diensten activeer je via je mobiele telefoonnummer door een sms te sturen naar een shortcode (viercijferig nummer). Het betreft vaak een abonnementsdienst: dit houdt in dat de dienst actief blijft totdat je de dienst zelf weer deactiveert via uje mobiele nummer.

Samengevat : je 'ziet' ergens een service en vervolgens stuur je een doornormaal Sms'je (wat wel gewoon werkt bij jou) naar die shortcode.
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd om een gewoon Sms'je te sturen naar zo'n 'shortcode' (waarna de service actief is geworden)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan