PunBB forum foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als je die uit het wel werkende taalpakket in plaatst?
 
Ik ben bang dat ik de foutmelding toch niet goed begrepen heb:

Warning: require(./lang/Dutch/url_replace.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/functions.php on line 858

Fatal error: require(): Failed opening required './lang/Dutch/url_replace.php' (include_path='.:/usr/share/pear') in /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/functions.php on line 858

Ook begrijp ik niet precies wat jij bedoelt.
 
Wat snap je dan niet?

Je mist url_replace.php in /Dutch
Kopieer deze eens uit een andere taal-directory.
 
Dat heb ik gedaan (had ik het toch goed begrepen), maar dat heeft tot gevolg dat de interface van het inlogscherm en het uitlogscherm in de war is, zoals ik al schreef.
 
"deugen niet" en "in de war"... zegt mij weinig.
Misschien is dit eenvoudig te verhelpen, maar wees graag even concreet. Dat maakt het helpen voor ons makkelijker.
 
Normaal zien het inlogscherm en het uitlogscherm er zo uit:

Schermafbeelding1.gif

Ik heb het volgens de foutmelding ontbrekende bestand url_replace.php van het Engelse taalpakket geupload naar het Nederlandse taalpakket. Als ik in de admin vervolgens de taal op Dutch zet en wil inloggen ziet het er zo uit:

Schermafbeelding2.gif

"Username" en "Password" ontbreken en verder klopt het ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Wacht even, het Engelse taalpakket werkt wel goed? Die zit gewoon standaard in het forum?

Ik zou eerder verwachten dat je dan Engelse tekst zou zien op plekken waar de Nederlandse taal mist.

Hoeveel regels is dat bestand, en kan je die code van url_replace.php hier plaatsen als het tot 80 regels is, en anders hier uploaden?
 
Laatst bewerkt:
Okee! Ik wacht af :)
 
Door de code hier in dit topic te droppen, of aan een upload ergens te hangen (hint......)? De uiteindelijke code van PHP kan je gelukkig ook nooit zomaar bekijken in een browser, omdat deze geparsed wordt tot HTML. En als daar geen output-verwerking in zit, dan is het inderdaad leeg. Dat maakt PHP dus een serverside taal.
 
Laatst bewerkt:
Hier is het:

[uit praktische overweging verwijderd]
 
Laatst bewerkt:
Een gokje, het bestand is niet opgeslagen als UTF-8 encoding (kan met notepad/kladblok) en vervolgens geüpload. Ik denk dat het Nederlandse talenpakket op nog meer plekken niet consistent is met de opbouw van de wel werkende Engelse.

Als je graag de Nederlandse taal wilt hebben, dan lijken mij er twee mogelijkheden:
- De vertaler/maker vragen of die een update kan uitbrengen.
- Voortborduren op de Engelse vertaling, deze geheel overkopieeren naar de map voor de Nederlandse taal, en dan de boel stukje bij beetje vertalen. Je hebt de vertalingen inmiddels al van de oude, dus die kan je dan gewoon handmatig overzetten.
 
Het bestand url_replace.php is en was UTF-8.

Hoe doe ik dat vertalen, ik begrijp niets van de inhoud van url_replace.php.
 
Gewoon met een woordenboek, en logisch kijken.. ;)

Die url_replace is vast niet het enigste, maar die bevat alleen maar karakters die je niet kan vertalen. Dus richt je op de andere bestanden van het vertalingspakekt.
 
Dus ik hoef mij nog niet te vervelen...

Dat is mij overigens sinds de aanschaf van mijn eerste computer in 1994 nooit meer overkomen ;-)
 
Ik hoop dat het lukt. Anders horen we het wel.
 
Tot zover alle dank voor het meedenken.

Misschien dat ik een beetje voorbarig en fanatiek ben geweest, want het is maar de vraag of het forum in gebruik zal worden genomen. Want die beslissing is niet alleen aan mij maar ook een zaak van de andere redactieleden van verbodengeschriften.nl waar het forum zou moeten komen. En nu het vertalen een grote klus blijkt te zijn wil ik dat even aanzien.

Je status als reddende Engel is hersteld ;-)
 
Je kan eventueel ook een ander forum kiezen die vaker geupdated wordt. Zoals phpBB.
 
phpBB is een van de zes fora die ik heb bekeken. Zoals ook op mijn website is te lezen hanteer ik de gedachte: "Eenvoud is kenmerk van het ware". Bovendien maakt dat mijn leven niet ingewikkelder dan nodig en het maakt de kans op problemen kleiner. Voor mij is phpBB veel te gecompliceerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan