PunBB forum foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt gecompliceerd, maar als je er een kwartiertje mee spreekt is alles wel duidelijk.
 
Ik heb er een kwartiertje(s) mee gespeeld, maar in mijn ogen is het echt te ingewikkeld. Ik heb aan veel van de functies die phpBB biedt echt geen behoefte.
 
Laatst bewerkt:
Dus je blijft bij PunBB die niet echt meer ontwikkeld lijkt te worden? De laatste update is van: 2015-10-14.
Van mij mag je, maar het zou zomaar kunnen dat dit forum -als de ontwikkeling toch echt gestopt is- op een gegeven moment toch niet meer zal werken. phpBB daarintegen blijft een van de forums waaraan actief gewerkt wordt. Je kan templatematig of aan de hand van de rechten ook de boel eruit slopen/deactiveren wat je niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf bij PunBB die niet meer ontwikkeld lijkt te worden en realiseer mij wat de gevolgen kunnen zijn. Ik weet dat ik uit phpBB kan slopen/deactiveren wat ik niet gebruik, maar ook dat is me te ingewikkeld en te veel werk. Ik denk dat ik er alles bij elkaar genomen niet veel mee zou opschieten. En ik begrijp dat de mogelijkheid bestaat om zo nodig te migreren.
 
Voor dat ik jouw hulp kreeg had ik al die Wikipedia pagina bekeken en een stuk of zes fora beoordeeld. Daaruit voort kwam mijn keuze voor PunBB.
 
Ah, vandaar. Maar wel apart dat je niet de laatste update datum hebt meegewogen. Zelf zou ik dit wel belangrijk vinden.
Stel je voor dat er een zero-day exploit voor uitkomt en er op grote schaal een hoop forums worden gehacked, dan zie ik graag dat er vlot gehandeld wordt door de ontwikkelaars.

Iets wat vlotter ontwikkeld wordt zal ook continu worden geauditted op dergelijke lekken, zodat de kans kleiner is dat die worden gevonden.
Het ontwikkelteam achter PunBB lijkt mij niet bepaald actief.
 
Laatste release datum: 2015-10-14
14 oktober 2015. Een anderhalf jaar geleden!!!!!

Dat geeft mij geen fijn gevoel als gebruiker, dat er niet aan ontwikkeld wordt. Vooral op gebied van veiligheid.
Ik heb liever iets dat continu ontwikkeld wordt en waar veiligheidslekken er vlot uit worden gepikt.

Je moet zelf weten, maar webhosting bedrijven staan niet te springen voor klanten met verouderde software.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. En ik ben mij bewust van de risico's van het internet, maar in mijn/dit geval verwacht ik dat PunBB voorlopig zal voldoen. Overigens ben ik niet de enige die PunBB gebruikt.
 
Als je naar op je qui-vive blijft over de updates. ;)
 
Ik heb PunBB zo ingesteld dat het geregeld naar updates zoekt - die er niet (meer) zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan