PunBB forum foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik heb zojuist een PunBB Forum geinstalleerd maar krijg bovenaan alle pagina's tientallen regels met foutmeldingen zoals dit:

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; DBLayer has a deprecated constructor in /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/dblayer/mysqli.php on line 16 Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/dblayer/mysqli.php:16) in /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/functions.php on line 65

enzovoort.

Ik heb me het habbibabbie gezocht hoe ik dit kan verhelpen. Is iemand mijn reddende Engel?
 
Google: How to disable Depricated in PHP

Welke PHP versie gebruik je nu volgens dit?
Code:
<?php phpinfo(); ?>

Want in de toekomst kan anders forum op PHP7 definitief niet meer werken zonder update. En ik zie dat er al enkele jaren geen update meer is uitgebracht, en dat er geen ondersteuning voor PHP7 is.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik PHP Version 7.07

P.S. Nu ik bij de provider PHP version 7.0 heb gewijzigd in 5.0 zijn de foutmeldingen weg. Maar ik zal kijken of het forum verder goed functioneert. Tot zover dank!
 
Laatst bewerkt:
Beste advies:

Pas in /include/dblayer/mysqli.php

Code:
    function DBLayer($db_host, $db_username, $db_password, $db_name, $db_prefix, $foo)

aan naar:

Code:
    function __construct($db_host, $db_username, $db_password, $db_name, $db_prefix, $foo)
 
En wat doe ik daarmee? Wordt mijn HD dan gewist :)
 
Laatst bewerkt:
Je past aan wat de error omschrijft. Zo duidelijk? Of moet ik het technisch uitleggen met de hoop dat je ervaring met OOP hebt?
 
Ik weet heel weinig van PHP.
Morgen ga ik met het forum verder. De volhouder wint :)
 
Ik had een taalpakket NL geinstalleerd dat niet het zelfde versienummer had als Punbb (1.4.4). Waarschijnlijk was dat taalpakket niet compatible want nadat ik het forum opnieuw heb geinstalleerd zonder dat pakket, functioneert alles naar behoren. Wel heb ik bij de provider PHP version 5.0 ingesteld gelaten.
 
Dit zal naar mijn idee niks met het taalpakket te maken hebben. Het zit hem meer in de structuur van de code van het forum.

Deze is uit diverse functies opgebouwd in classes (zie het als een bibliotheek vol met boeken gesorteerd op genre) en een van die functies had dezelfde naam als de class (genre), en dat mag niet meer onder bepaalde voorwaarden. Daarom moest die hernoemd worden naar __construct.

Ik hoop dat je niet PHP versie 5.0 hebt ingesteld, maar versie 5.6. Want 5.0 is al behoorlijk oud!
PHP 5.6 wordt nog ondersteund tot 31 Dec 2018 en krijgt tot dat alleen nog maar veiligheidspatches.

Het wordt wel tijd om de ontwikkelaars daar te overtuigen dat ze haast moeten maken met goede PHP 7 ondersteuning
 
Er is mij weer wat meer duidelijk en ik heb de wijziging in /include/dblayer/mysqli.php die je voorstelde alsnog doorgevoerd.
 
En het probleem is opgelost? :)
 
Ik heb op Punbb een aantal dingen gedaan om te zien of alles werkt en zonder foutmeldingen, maar alles lijkt OK !
 
Mooi zo :) Dan kan je dit topic markeren en op "Opgelost" zetten :).
 
Ik installeerde wederom het Nederlandse taal pakket, maar weer kreeg ik de melding dat er twee bestanden ontbraken en dat klopte. Misschien is het taalpakket Ned 1.1 toch niet compatible met Punbb 1.4
 
Welke melding is dat dan? Want de melding waar jij het over hebt lijkt mij los van het taalpakket te staan.
 
Om te zien welke melding dat is zou ik die weer moeten genereren. Maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten want ik heb punbb al meer dan eens geinstalleerd en ben er al drie dagen mee bezig geweest. Ik herinner me nog wel dat ik melding kreeg dat er in het NL taalpakket drie bestanden misten en dat klopte. Daarna was punbb niet meer te starten dus moest ik het opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
Opnieuw installeren lijkt mij onnodige tijdverspilling. Een error geeft aan wat er mis is, en een leidraad waar je de fout moet zoeken.

Ik denk dat het taalpakket achterloopt met de nieuwste versie die jij hebt, en dat de missende bestanden om de taalbestanden gaat. Deze kan je dan gewoon aanmaken, en volgens de standaard van de werkende Engelse taal gewoon aanvullen. Een kwestie van kijken en vergelijken. Desnoods eerst even kopiëren van de andere Engelse taal, en kijken of de error weg is.

Dan kan je de boel Engelse tekst gaan vertalen naar het Nederlands.

Ik weet niet hoe PunBB werkt, maar dit is mijn vermoeden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu het volgende gedaan:
- Language pack uitgepakt en naar de map /lang/ geupload
- PunBB gestart: geeft foutmelding en dat bestand url_replace.php ontbreekt
- url_replace.php geupload

Conclusie: het wonder is geschied - het forum werk weer naar behoren en ik zie alleen Nederlndse teksten.

P.S. zonder reddende Engel begint een mens soms niks.
 
Ik riep te vroeg hoera, want de lay-out van het inlogscherm en het uitlogscherm deugen nu niet meer. Dit is over als ik in de admin alles weer op Eng. zet. Het lijkt er nu toch op dat het taalpakket Ned 1.2 niet past bij PunBB 1.4 - niet?

Reddende Engel tijdelijk in rang verlaagd.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de complete foutmelding:

Warning: require(./lang/Dutch/url_replace.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/functions.php on line 858

Fatal error: require(): Failed opening required './lang/Dutch/url_replace.php' (include_path='.:/usr/share/pear') in /home/vhosts/verbodengeschriften.nl/httpdocs/punbb/include/functions.php on line 858
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan