Invoervelden maken in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
202
Hallo,

Ik wil invoervelden maken in Word met Naam, adres,Postcode enz. zodat ik in een brief
via de tabtoets naar het volgend veld ga en kan invullen.

Ik weet niet meer hoe dit moet in 2013/2016

Eddie
 
Dat gaat eigenlijk op dezelfde manier, al heb je nu wat meer mogelijkheden als het gaat om het soort velden dat je kan gebruiken. Om te beginnen moet het tabblad <Ontwikkelaars> aan staan, en dat is lang niet altijd het geval bij installatie. Dus, als je dat tabblad niet ziet, eerst rechtsklikken op de balk, dan <Het lint aanpassen> en dan het tabblad <Ontwikkelaars> aanvinken.
Vervolgens heb je op dat tabblad (groep <Besturingselementen>) een aantal knoppen waarmee je Content Controls kunt maken. Dat zijn de nieuwe objecten zoals Microsoft graag ziet dat je nu gebruikt. Die zijn, zoals wel meer bij Microsoft, mooi maar niet handig. De oude objecten vind je onder de knop <Oudere hulpprogramma's. Daar vind je dus de ActiveX componenten, en de 2003 objecten die je nog wel herkent.
 
Beste OctaFish,

Bedankt voor je uitleg.

Functioneren de oude ActiveX componenten hetzelfde als de nieuwe ?
Dus kan ik de ActiveX componenten gebruiken in Word 2016

Eddie
 
Volgens mij wel. Alleen de ContentControls werken echt anders. Daar kun je ook geen macro's aan hangen, om maar eens wat te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan