Verzend button opnemen in een Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bacio

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Berichten
34
Ik wil graag een verzendbutton opnemen in bijgaand document. Als je daarop klikt moet het document verstuurd worden zonder dat MS Outlook eerst gestart wordt. Het zou mooi zijn als de inzender de melding krijgt dat het verstuurd is. Ik zag voorbeelden op Google waarbij naast de verzendbutton nog een veld stond met 'vul hier je naam in' wat op zich erg netjes is. Wie kan mij op weg helpen?

Als dit erg lastig is dan mag Outlook gestart worden, maar dan moet het document als bijlage ingevoegd worden. Bekijk bijlage Aanmeldingsformulier2017.docmBekijk bijlage Aanmeldingsformulier2017.doc
 
Wat bedoel je met "MS Outlook eerst gestart wordt"? Je hebt altijd een email client nodig, en die wordt altijd gestart. Hooguit kun je controleren of Outlook al open staat of niet.
Code:
Sub Test()
    Options.SendMailAttach = True
    ActiveWindow.EnvelopeVisible = True
    With ActiveDocument.MailEnvelope.Item
        .Subject = "Testing 123"
        .Recipients.Add "mailme@stupid.com"
    End With
End Sub
Ik vermoed dat deze code gebruik maakt van de default Mailclient, dus niet noodzakelijkerwijs Outlook.
 
Ik bedoelde, dat de inzender niet zelf het document nog als bijlage moet invoegen. Ik ga jouw omschrijving vanavond even uitproberen. Bedankt.
 
Hoi Baico,
Is het de bedoeling dat de ontvanger van het door de club verzonden document naar wat jij noemt de inzender (speler, toekomstige speler, sponsor ... ), dit document (ingevuld) terug kan mailen naar de club door een knop in het document? Indien ja heb ik misschien wel een oplossing, maar dat vraagt een uurtje of zo werk dus moeten we eerst op het juiste spoor zitten.
 
Ja, helemaal juist. Invullen en verzenden. Daar komt het op neer.
 
Ok
Je krijgt vandaag nog een eventuele oplossing (uurtje of zo)
 
Het is blijkbaar moeilijker dan ik dacht
Testen op dezelfde pc (tussen verschillende Email adressen) werkt perfect, naar andere email adressen niet, ik zoek morgen wat verder.
 
Hoi Bacio,
Ik zat nog te wachten op een antwoord van een paar vrienden, kwestie van het formulier te testen. Ik zal er nu ook eentje sturen naar het Email adres die te vinden is bovenaan uw voorbeeld r.colle.......
Graag uw feedback.
 
Als dit emailadres zichtbaar is in jouw mailprogramma blijkt de oplossing te werken. Het mail adres van r.colle is niet mijn emailadres dus moet ik even de reactie van r.colle afwachten of hij de email heeft ontvangen.
Echter ben ik zeer benieuwd naar de reactie van jouw vrienden. Misschien komt daar een mooiere oplossing uit.
Gr. Wim
 
Ik stuur u binnen een paar minuten een testmailtje, eerst eventjes email adres aanpassen, nadien graag feedback.
 
Email ontvangen met pdf-je en leuke foto van kleine woef er in.
 
Mooi, dat is stap één, ik ga eventjes het foutje eruit halen, nadien krijg je van mij een leeg document via mail in bijlage, eventjes invullen met wat dummy gegevens zoals ik heb gedaan en dan op de knop verzenden drukken, als het lukt en ik krijg het document terug dan zijn we klaar. ( dan ben ik zeker dat het werkt) Nadien alleen nog het juiste Email adres waar de ingevulde formulieren heen moeten.
 
dubbelklik op de bijlage. Misschien kan je het als Word document sturen? bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan