VLSM router rip

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenaers

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Berichten
44
ik heb hier een kleine oefening gemaakt
Er is nog niet in packet tracer gemaakt, dit is nog niet aan de orde, maar het is vooral de berekening nu. En nu wil ik eens vragen of iemand wilt kijken of dit wel allemaal klopt wat ik heb gemaakt? Ben dit dus mijn eigen aan het aanleren.

Ik heb ook wel de commandos voor in packet tracer er bij gevoegd

Bekijk bijlage vlsm.xlsx

al vast bedankt aan de gene die dit willen nakijken
mvg
 
Heb even 15 minuten genomen om alles door te nemen en heb geen fouten kunnen vinden. Je VLSM-subnets gaan netjes van groot naar klein en je CIDR's hebben voldoende marge voor de aantallen hosts. Alles past mooi in 192.168.1.0/24. :)

Wel een paar dingetjes die me opvielen. Ik weet niet precies hoe je Packet Tracer-scenario er uit gaat zien, maar (1) ik zie bij de tabellen voor R1, R2 en R3 IP-adressen die niet binnen de reeksen van deze subnets vallen en (2) ik zie in je RIPv2-configuratie niet alle subnets terug, maar misschien klopt dat gewoon in het scenario dat je gaat bouwen. ;)

Heb je OSPF al eens geprobeerd? Ben benieuwd hoe je Packet Tracer-ontwerp eruit gaat zien! :)

P.S.: Ik zit zelf nog voor CCNA, misschien dat iemand anders hier nog naar wil kijken?
 
Hartelijk dank daar al voor. Ik ga dit weekend normaal het geheel eens opbouwen in packet tracer. Niet metvalle hosts natuurlijk. Maar een deel. En zolang ze kunnen communiceren zou alles in orde moeten zijn. Zodra ik het gemaakt heb zal ik deze ook even posten
 
inderdaad die router ips gaan niet die over lappen precies zegt packet tracer :)

dus moet ik eens gaan bekijken hoe ik het wel aan het werk ga krijgen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan