Outlook 2007 : Importeren van contactpersonen --> "Weergeven als"

Status
Niet open voor verdere reacties.

robw1947

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
2
Omdat Microsoft Live Mail niet meer wordt ondersteunt ben ik bezig met overzetten naar Outlook 2007.
Na het overzetten van de contactpersonen via een CSV-bestand blijkt in het veld "Weergeven als" het e-mail adres te staan ipv de "Volledige naam".
Het gaat om 395 personen, dus dit handmatig aanpassen is vrijwel niet te doen.
Ik heb al naar oplossingen gezocht, zowel in boeken (bibliotheek) als op internet, maar geen tips gevonden.
Bij het handmatig toevoegen van een persoon wordt zowel naam als e-mail adres getoond in het veld "Weergeven als".
Vind ik ook niet fraai, maar dan de naam erbij.
Kan dit bij importeren ergens aangegeven worden?
Is het mogelijk om aan te geven (definiëren) hoe dit veld opgebouwd moet worden?
 
Heeft dat CSV bestand een header regel? Staat "Weergeven als" daar bij?
 
Ik weet niet of een CSV-bestand snel aan te passen is met/in Excel. Kijk daar zelf even naar.

Als ik mijn CSV-bestand van contactpersonen bekijk staan alle gegevens keurig in kolommen met de koppen Voornaam, Achternaam, Adres, Telefoonnummer etc. etc. Outlook heb ik niet.
 
Laatst bewerkt:
De oplossing na het plaatsen van mijn vraag toch nog zelf gevonden.
Inderdaad ontdekte ik, dat bij importeren / exporteren in Outlook bij het uitklappen van e-mail adres hierin ook het veld "Weergeven als" inzit.
En bij exporteren in Live Mail zit het veld naam waarin de complete naam als voornaam achternaam in komt te staan.
Ik hoefde dus bij importeren het veld naam in de linker kolom te slepen naar het veld Weergeven als in de rechter kolom.

Waar je in Live Mail alle te exporteren velden ziet, die je kunt selecteren, moet je in Outlook op + klikken om alle (detail) velden te zien.
En vervolgens ook nog de overeenkomstige velden weten, bijv om naam te koppelen aan Weergeven als.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan