Variabelen komen onder elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickStel

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2015
Berichten
39
Goedemorgen,

Ik ben bezig in MS Access VBA om een geautomatiseerde email te laten op stellen, hier voor ben ik ook informatie nodig van de database.
Tabel: KlantInfo
KlantID (AutoNumber)
Voorletters (Text)
Voorvoegsel (Text)
Achternaam (Text)

Die haal ik uit de database door middel van een Query die afhankelijk is van een ID en die krijg je wanneer je op een persoon hebt geklik in het form.
Result Query:
ID = 1
Voorletters = A.B.
Voorvoegsel = van
Achternaam = Voorbeeld

vervolgens doe ik in VBA

Code:
    varVoor = rs!Voorletters
    varMidden = rs!Voorvoegsel
    varEind = rs!Achternaam
    
    varNaam = varVoor & " " & varMidden & " " & varEind
    
    MsgBox varNaam
Ik had verwacht dat ik dan in de MsgBox te zien kreeg: A.B. van Voorbeeld.
Maar ik zie dit:
A.B.
van Voorbeeld

Dat is dus ook wat ik in de mail te zien krijg..

In eerste instantie dacht ik dat het door de puntjes kwam bij A.B. die heb ik vervangen door middel van replace functie maar ook dat was het probleem niet.
Hebben jullie ideeën of suggesties wat ik kan proberen?

Met vriendelijke groet,
Patrick
 
varNaam = Replace(Replace(rs!Voorletters & " " & rs!Voorvoegsel & " " & rs!Achternaam, Chr(13), ""), Chr(10), "")

dit was de oplossing
 
Je probleem ligt niet in je macro, maar in je tabel want wat doen die regeleindes in je velden? Voor nu heb je een workaround (meer is het niet) maar je gaat hier in rapporten etc. nog problemen mee krijgen. Ik zou de tabel opschonen.
En je formule als volgt aanpassen:
Code:
s!Voorletters & " " & rs!Voorvoegsel + " " & rs!Achternaam
Jij hebt nu, bij mensen zonder tussenvoegsel, twee spaties i.p.v. één. Deze code lost dat op.
 
OctaFish,

Bedankt voor je reactie.

Wat zou er dan enigszins fout kunnen zijn aan de tabel of manier van invoeren?
In de tabel zijn het Varchar velden.

Ik denk zelf dat het aan de manier van importeren zit, heb is namelijk dat de velden die moeilijk doen worden geïmporteerd vanuit een Word formulier.
 
Daar zou ik dan zeker naar kijken, maar je bent wel een beetje vaag vrees ik: 'worden geïmporteerd vanuit een Word formulier' kan namelijk van alles betekenen. Haal je de data uit een geopend formuljier met Knippen+Plakken? Gebruik je een macro die de formulieren uitleest? Is niet duidelijk.

Sowieso zou ik een aparte importtabel gebruiken voor je imports, zodat je (al dan niet geautomatiseerd) de importdata eerst kan opschonen voordat je ze importeert in de productietabel.
 
Ik laat access zelf alle word documenten importeren geautomatiseerd.

Laten importeren naar een import tabel is wel slim ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan