Macro button "kopieer woord"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robzster

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Berichten
18
Ik moet geregeld voor mijn werk repeterende woorden in een ander programma typen. Ik dacht er aan een lijstje met de woorden te maken
en die door middel van een button met macro zo in te stellen dat bij het toetsen van de button het betreffende woord wordt gekopieerd en ik
het alleen nog simpel hoeft te plakken in het betreffende programma. Ik heb alleen géén verstand van VBA. Wie kan mij op weg helpen?

Voor het gemak heb ik het bestandje toegevoegd

Thanks!
 

Bijlagen

  • KOPIE BUTTONS.docx
    28,6 KB · Weergaven: 69
Met VBA lijkt het mij onnodig omslachtig.

Als je nou afkortingen verzint voor deze gebruikte woorden, bijvoorbeeld VP voor verzekeringspakket en AUV voor autoverzekering kan je dit instellen via Autocorrectie.

Ga naar Bestand , Opties, Controle en klik op autocorrectie-opties. Hier kan je de afkortingen met de volledig te verschijnen tekst toevoegen. Werkt echt veel sneller dan steeds iets moeten kopiëren.

Gr.

Sjon
 
Hi Sjon,
Ik gebruik het word bestand slechts om de begrippen te kopiëren en het betreffende begrip te plakken in een ander (niet Office) programma. Het is dus geen kwestie dat ik iets in Word moet invoeren door middel van een auto-correctie.
 
Excuus, daar had ik overheen gelezen.

Dan zou ik de gewenste kopiëeractie met de macrorecorder opnemen en koppelen aan de betreffende knop.
 
Ik zou in ieder geval noit met een knop werken, tenzij je met je muis ook typt... je hebt immers tijdens het typen je handen op het toetsenbord en niet aan de muis. Je zou met de macro een tekstbestand kunnen openen waar je een nieuwe regel/woord aan toevoegt. Maar daarvoor heb je dus een extern document nodig dat je niet vanuit Word opent.

Het is misschien handiger om een apart Word document te maken waarin je de extra woorden kopieert, dan hou je alles binnen Word en dat is voor de macro een stuk makkelijker. Dat document kun je dan bij sluiten met een macro weer exporteren als tekstbestand zodat je dat weer kunt gebruiken in je andere programma(s).
 
Wanneer ik dat met de recorder doe, ga ik als volgt te werk. A: Macro opnemen B selecteer ik de button C kopieer de gewenste tekst D Stop opname

Echter wanneer ik meerdere knoppen heb voorzien van bovenstaand schema en een van de buttons gebruik, plakt hij voor alle buttons een en dezelfde tekst.
 

Bijlagen

  • KOPIE BUTTONS.docx
    28,6 KB · Weergaven: 62
Hoi,
misschien kan je hier iets mee?
Klik in de lijst op een van de woorden en plakken maar.
 

Bijlagen

  • Woorden.xlsb
    22 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan