Windows 7 erg traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yordietje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
70
Hallo!

Ik heb een HP Nx7400, ik weet het.. erg oude laptop.. maar gebruik hem voor het werk.. een nadeel is dat mijn startmenu etc traag werken.
Word werkt traag, en de andere office versies ook.
Windows 10 was ook al traag, maar heb er dus windows 7 opgezet... en die is dus ook traag..

Zie hier specificaties:

Operating System
Windows 7 Home Premium 32-bit SP1
CPU
Intel Mobile Core 2 Duo T5500 @ 1.66GHz 78 °C
Merom 65nm Technology
RAM
3,00GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
Hewlett-Packard 30A2 (U10) 52 °C
Graphics
Algemeen PnP-beeldscherm (1280x800@60Hz)
Intel Mobile Intel 945 Express Chipset Family (HP)
Intel Mobile Intel 945 Express Chipset Family (HP)
Storage
37GB INTEL SSDSA2M040G2GC ATA Device (SSD)
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
 
Daar doen wij de antieke Windows 7 trucjes doos weer open: hoe vol is de harde schijf? Zorg dat er 15% niet in gebruik zijn. Voer een uitgebreide schijfcontrole door (vink alle twee hakjes aan).

Mocht je tot het aanschaffen van een SSD willen overgaan dan zou de laptop stukken sneller worden. In dat geval zal ik eerst proberen het BIOS/UEFI bij te werken en erna Windows 7 nieuw installeren. Dus met langzaam formatteren van de harde schijf.
 
Download
whysoslow32.jpg
WhysoSlow en installeer het programma.
Open het programma en klik onderin op Analyze en nogmaals op Analyze bovenin in het scherm dat verschijnt.
Selecteer alles d.m.v. [Ctrl & A] toetscombinatie en plak dit in je volgende reactie.
 
Hiervoor zijn er geen Windows 7 drivers uitgebracht.
http://h20566.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=1847107&lang=en&cc=nl
Voor de chipset Intel Mobile Intel 945 Express Chipset Family heb ik ze ook niet gezien.

Daarom denk ik dat er geen grafische drivers geladen zijn en dan is een computer maar half zo snel. Onder Vista draaien zou wel kunnen.

Is de laptop meteen al langzaam? Overweeg dan om een misschien geïnstalleerd Realtek stuurprogramma weg te halen, het indexeren van bestanden voor snellere zoekacties uit te schakelen en neem een virus scanner die niet op de achtergrond hoeft te scannen. Bij de programmagroep Opstarten de opstart versneller voor Office ook uitschakelen. Binnen alle programma's de update functie uitschakelen wil wel eens problemen verhelpen. Dan moet het lukken maar de grafische driver werkende krijgen is het belangrijkste en de laptop onder Vista installeren.
 
Laatst bewerkt:
a. Ik zou deze laptop helemaal niet zakelijk gebruiken, vanwege de specificaties (minder dan 4 GB intern geheugen, waarvan je ook nog eens een deel kwijtraakt als videogeheugen voor de (magere) geïntegreerd videokaart, zwaar verouderde processor, (te) kleine SSD, HP heeft geen drivers voor Windows 7 (HP gaat niet verder van Windows Vista) etc.)
Uiteraard is dat niet de vraag die je stelt, maar mijn advies.
b. Je zou een poging kunnen wagen met de Intel® Driver Update Utility (* klik *) om te kijken of er drivers zijn die je verbeteringen kunnen brengen. Ik denk daarbij niet (direct) aan de grafische driver maar meer aan de chipset driver.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Snelheidswinsten met ssd kan je al bijna vergeten, moederbord is zo oud dat hij de volle opties niet eens kent van die ssd.
Goede chipsetdrivers en graka drivers kunnen je wel licht helpen je snelheid te verbeteren, en that's it.
Wat je wel kan doen is zoals dorado probeert. Daarnaast kan je in je services doormiddel van uitschakelen wat je niet nodig hebt(voorzichtig hiermee),
ook hiermee kan je iets meer snelheid halen uit deze pc.
Verder is deze het absoluut niet meer waard om er veel energie in te steken.
 
Hoi,

Dankje voor jullie antwoorden.
Ik gebruik deze laptop tot aan de zomervakantie voor me studie, dan koop ik een andere.
Hebben jullie goede suggesties voor een goede werklaptop?

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan