• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst magazijnbeheer optimaal maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blondiab28

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2017
Berichten
19
Geachte,

zou iemand me kunnen helpen met volgende probleem, ik heb een tabel gemaakt om materiaal te beheren uit het magazijn.
er staan voorbeelden in. Ik kan dus een naam selecteren, probleem is dat ik bij het selecteren van het menu, niet de naam kan zoeken door de naam te beginnen typen. Zelfde voor het materiaal, ik zou willen als je begin te typen in de cel van het materiaal dat er direct alfabetisch kan gezocht worden.

Nog een puntje, wanneer je de keuze lijst opent door op de cel te klikken dan kan je niet scrollen naar beneden, behalve als je op de schuifbalk staat. Vindt ik vervelend. Ik zou dit willen aanpassen als je op de naam staat en je scrolt met de muis dan moet het zakken.

zou iemand me kunnen helpen om deze 2 puntjes aan te passen?

wanneer je een naam selecteerd dan komt de datum uit automatisch erop, wanneer je een x zet in die kolom dan datum retour automatisch.
op tablad 2 staan de lijsten, waarnaar de keuzelijsten verwezen zijn.

hopelijk kan iemand me verderhelpen.

mvg

Bert
 

Bijlagen

  • BBL-lijst testje helpforum.xlsm
    44,5 KB · Weergaven: 48
Zoiets?
Dubbelklik in een (lege) cel in kolom C of E en begin te typen.vb P van Piet of H van handschoenen.
Om te scrollen Ctrl + pijltjestoetsen..
 

Bijlagen

  • BBL-lijst testje helpforum.xlsm
    53,8 KB · Weergaven: 63
Dag Philiep, dat is super, hoe krijg je dit voor elkaar? hartelijk bedankt bij voorbaat om me zo snel te helpen.bert
 
Heyla, wat ik wel zie, dit heb je dan in alle cellen als je dubbelklikt. Bv in datum vak kan je dan ook klikken en kan je de datum niet manueel aanpassen. Het kan niet enkel op de cellen van materiaal en naam? Groetjes
 
Beter zo?
 

Bijlagen

  • BBL-lijst testje helpforum.xlsm
    54,4 KB · Weergaven: 59
Super Philiep, u bent echt goed, hartelijk bedankt voor alles, het zal supergoed werken op deze manier.
Bert
 
Wat denk je van zoiets?
 

Bijlagen

  • BBL-lijst (userform).xlsm
    41,3 KB · Weergaven: 51
gast0660.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
sn = Sheets("hoofdbestand").Range("B4", Sheets("hoofdbestand").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp)).Resize(, 6)
TBid.Value = IIf(IsArray(sn), UBound(sn), 1)
TBdatum.Value = Format(Date, "dd/mm/yyyy")
 With Sheets("lijsten")
   CBmedewerker.List = .Range("G4", .Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp)).Value
   CBmateriaal.List = .Range("C4", .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp)).Value
   OPBuit = True
 Materialenlijst.List = IIf(IsArray(sn), sn, "")
End With
End Sub

Inlezen in array is uitschrijven in array (List).
Geen bereiknamen.
Geen lege rijen in je combobox.
Comboboxes staan bij initialize al op True.
Columnscount in de eigenschap op 6.
 
Laatst bewerkt:
@HSV,
Bedankt, een dezer ga ik daar eens mee stoeien:thumb:
(eerst een stukje droge worst eten met kruidnagel:D:D)
 
Haha, wel bij de vakman gehaald toch?, die van de supermarkt zijn niet te pruimen. :d:d
 
Amai Philiep niet normaal wat u er allemaal mee kan doen, echt dat zal ik zeker proberen te gebruiken.
 
Dag Philiep, nog een vraagje :) over je laatste versie met het invulformulier. Ik heb het zo nu allemaal gebruikt, maar elk uit te lenen product zou slechts 1x mogen kunnen uitgeleend worden, dit is waarschijnlijk heel moeilijk om dit te integreren, het zijn allemaal verschillende artikels, eenmaal bijvoorbeeld mee met Jan, dan zou ik het niet nogmaals kunnen meegeven met iemand. Ik zou dus verplicht moeten zijn om het eerst terug retour te brengen en dan pas met iemand anders mee te kunnen geven. of dat er een melding op komt is reeds uitgeleend. (zolang er geen retourdatum staat is het nog niet terug. zou zo iets mogelijk zijn? het is wel een harde noot vrees ik :)
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • BBL-lijst (userform 2).xlsm
    45,7 KB · Weergaven: 69
heyla,

ga ik zeker eens bekijken, ziet er leuk uit, maar zou het elke keer werken als ik materiaal toe voeg? ik ga het vanavond eens uitproberen met meer artikelen. Heel erg bedankt voor de uitstekende hulp.
 
Dag Philiep, als ik producten toevoeg dan worden deze niet gezien, wat ik wel ondervind is dat als ik het het bestand eerst op sla, dat het wel lukt, zou dit er kunnen mee te maken hebben?bert
 
Heyla,

eens 15tal namen en objecten toegevoegd, opslaan, maar dan krijg ik die melding niet meer. waar gebeurt deze controle ergens? het is wel heel leuk experimenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan