" Golvend" beeldscherm bij game. Schadelijik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Heb afgelopen week een HD beeldscherm aangeschaft en de resolutie is prima. Wat mij opvalt als ik game (War Thunder) dat het beeldscherm " golft" als een tank vuurt. Is dit schadelijk? Slijten beeldschermen meer van gamen dan van gewoon gerbuik, of speelt dit geen rol.
 
Kennelijk is het een spel effect wat moet doen voelen hoe intens en warm als het schot is.

Dat wil niet zeggen dat het ook wordt weergegeven zoals de bedoeling is. Voor onbedoelde neveneffecten kan u de spelopties aanpassen of bij de instellingen ervan voor minder effecten kiezen.

Zo had ik bij Matto 1 (een Far Cry afgeleide) dat het beeld voor beeld ging wanneer het bloed effect werd getoond.

Er is waarschijnlijk niets mis met de computer of het moet zijn door het harde geluid van het schot. Dit kan ook door het spel komen. Om hier uitsluitsel over te krijgen zou u kunnen zoeken naar een forum over dat spel of een vraag stellen naar aanleiding van een YouTube video wat het spel toont en precies de versie die u ook heeft.

U moet de resolutie en de verversingsfrequentie (afwijkende opties voor frequentie worden meestal niet getoond) bij het grafische stuurprogramma in ieder geval instellen op de waarden van het platte scherm. Binnen het spel bent u vrij om een resolutie, met overeenkomende verhoudingen, te kiezen en kan u een lagere resolutie proberen om problemen met het beeld te verhelpen. HD is voor een spel een heel hoge resolutie, selecteer wel "full screen" of "beeldvullend."

Monitoren hebben geen probleem met wat wij ervaren als snelle beeldwisselingen. Andere bedreigingen zijn reëler. Pas op met vocht en vochtige omgeving.
 
Dank voor de snelle en uitgebreide reactie. Het had inderdaad met de instellingen te maken. " luchtrefractie' of i.d
 
Is al goed. Interessant dingetje, maar ik had vorige week toevallig ook een schot van een rail gun gezien. Een maand geleden zelf Crysis gespeeld en de twee tankslagen daarin verloren. Veel plezier met de grotere monitor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan