advies nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
82
goedendag,
mijn Asus laptop uit 2010 is onderhand aan vervanging toe. Ik ben me aan het orienteren op een vervangende laptop en zou wel wat advies kunnen gebruiken. Er is zoveel keuze en ik weet niet goed waar ik op moet letten.

Ik gebruik de laptop op kantoor. Dus enkel office 365 en een webbased EPD, email en af en toe wat internetten. Ik wil graag een snelle vlotte laptop die weer een hele tijd mee kan. Beeldscherm zo'n 17'. Iemand tips over welke specificaties deze laptop sowieso moet hebben? Liefst een SSD erin, dat heb ik in mijn huidige een aantal jaar terug ook laten plaatsen en bevalt goed. Opslagruimte niet van belang want alles gaat in de cloud of in het webbased EPD.

Toevoeging: een andere opties is een mini pc met los scherm, dat lijkt me comfortabeler werken en ik hoef geen mobiel apparaat. Nadeel lijkt mij, als dat klopt, dat het moeilijk upgraden is met zo'n systeem. Een grotere desktop is vanwege ruimte niet handig en ik vind het ook niet fraai.

Dank voor uw tips!
 
Laatst bewerkt:
Een laptop upgraden is veelal niet mogelijk, tenzij je er 1 op je eigen specificaties laat maken bij bijv. BTO maar gezien het gebruik in jouw situatie is dat prijstechnisch totaal niet interessant.
Met een desktop heb je in dat opzicht vaak meer mogelijkheden mocht het gebruik in de toekomst onverhoopt andere / hogere esen stellen.
Voor genoemd gebruik zou een systeem met een vlotte Core i3 i.c.m. een SSD ruimschoots volstaan, in de vorm van een laptop of desktop...
Als je uitgaat van genoemde eisen ( 17 " scherm, SSD ) krijg je dit overzicht als resultaat...

In geval van een mini-pc zou je wellicht iets met dit overzicht kunnen...
Vergeet niet dat je hierbij nog een toetsenbord, muis en monitor nodig hebt...
Dit lijkt me wel een geschikt ding..
 
Laatst bewerkt:
Dank voor uw snelle reactie!
Bij nader inzien is er toch de voorkeur voor een mini pc met los scherm en toebehoren.

Die HP prodesk 400 G3 heeft nette kwalificaties (voor zover ik het kan zien ;) ) Bij de specs staat niet dat deze geschikt is voor wifi maar ik neem aan dat dat tegenwoordig standaard is, klopt dat?
En wellicht een overbodige toevoeging, maar ik geef liever iets meer uit dat ik zeker voor een paar jaar goed zit, dus als ik voor 150- 200 euro meer een 'veel beter' systeem kan kopen is dat een optie. Maar ik begrijp dat mijn gebruik dat wellicht helemaal niet vraagt.
 
Voor genoemd gebruik volstaat een Core i3 zoals in de gelinkte HP.
Uiteraard kun je ook kiezen voor een mini-pc met een Core i5, dat kost iets meer maar werkt een stukje vlotter en prettiger ( vind ik zelf want ik heb hier ook een Core i5 in gebruik maar ook Core i3 alleen wordt deze laatste niet dagelijks gebruikt. ).
Met een Core i5 heb je iets uit dit overzicht...ook daarvan zijn de HP's wel interessant, evenals de Dell's
 
Dank voor zover,
ik zie dat er nogal verschil tussen zit, wel/ geen wlan, verschillende besturingssystemen. Een beetje i5 plus toebehoren gaat zo richting de 1000 euro. Daarbij lees ik dat een i5 in een mini pc altijd minder presteert dan een i5 in een desktop. Ik weet nog niet wat ik wil.

Ik ga er nog eens over nadenken.
 
Nou ben ik weer. Mijn verontschuldigingen voor de mist, maar ik heb me gisteren flink ingelezen en een paar knopen doorgehakt. Het wordt toch een laptop. Mijn huidige laptop is een Asus uit 2010 met 3Gb, een SSD van 128Gb en een Pentium dual core T4500 @2.3Ghz. Deze is te langzaam aan het worden, de ventilator blaast veel en hard. Daarnaast begint het toetsenbord soms te haperen.

- het wordt dus een laptop. Met ssd geheugen. Veel hoeft het niet te zijn, Windows en Office 365 moeten erop, data allemaal in de cloud/ webbased. Ik denk dat 128Gb dan voldoende is maar wellicht is 256 beter.
- 17 inch
- RAM 8Gb omdat ik denk dat ik dan een soepel lopende laptop heb, ook voor komende jaren
- voorkeur voor een i5.
- niet echt een vast budget, tot zeg 800 euro

Zit ik goed? Tips voor mooie aanbiedingen zijn welkom! Ik wil deze week bestellen. Ik dank u hartelijk voor de genomen moeite.
 
Laatst bewerkt:
Op basis van genoemde eisen is de keuze beperkt tot dit overzichtje...
Van dit lijstje zou ik gaan voor de Asus, deze dus, omdat deze als enige een full HD scherm heeft met een matte afwerking ( beter zichtbaar bij veel licht ), een 256 Gb SSD èn een dvdrom-station biedt...
Het is in mijn ogen de beste keuze, hoewel ook de duurste uit het overzicht...
 
beste Scrapheap,
hartelijk dank. Ik heb vanwege goede ervaringen met Asus een voorkeur overgehouden voor dit merk. Mat scherm is zeker een voordeel waar ik ook wel extra voor wil betalen. Verder lijkt ie me perfect, dus ik denk dat dit 'm wordt. Nogmaals, dank voor de adviezen!
 
Succes met je uiteindelijke beslissing en ik wens je er veel en langdurig plezier mee, wat het ook wordt :thumb:
 
Deze Asus is blijkbaar enkel in Belgische versie te krijgen (met Azerty) , maar hij is ook pas net leverbaar dus misschien komt ie nog op de NL markt
 
Nou, even terugkoppelen. Uiteindelijk gekozen voor een Lenovo ideapad 17" i5 6200u met 8GB RAM, een 256Gb SSD. Heeft een full HD scherm, UBL speakertjes en een goede videokaart. Uitgevoerd in alu-look.
Het is een erg vlotte en strak afgewerkte laptop waar ik hopelijk weer jaren mee vooruit kan.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de terugmelding, wens je veel en lang plezier met de nieuwe aanwinst :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan