• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gevulde cellen tellen voor een bepaalde maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

robske78

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
164
Ik hou op 1 tabblad per dag data bij, op het 2 tabblad wil ik weten per maand hoveel cellen een waarde hebben voor die betreffende maand.

Op het 2e tablaad in de bijlage heb ik reeds de waarde aangegeven, maar wil dat dit automatisch gecalculeerd moet worden.
Heb zitten testen met de Counta functie, maar kom er niet uit, hoop dat iemand me hulp kan bieden.
 

Bijlagen

  • helpmij reveneu cost profit.xlsx
    23,6 KB · Weergaven: 32
Hallo,

Zoiets??

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • helpmij reveneu cost profit (1).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 33
Ja met een draaitabel kan het zeker, maar ben eigenlijk op zoek naar een formule.
 
Beste Robske,

In de bijlage vind je een antwoord. Ik heb er wel een hulpkolom voor gemaakt, hopelijk is dat geen probleem.

Groet, Lennart
 

Bijlagen

  • Lennart helpmij reveneu cost profit.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 44
Dit is met een hulpkolom waar de maand ingezet moet worden, volgens mij moet het ook mogelijk zijn zonder hulpkolom. De maand is namelijk al te herleiden uit de datum
 
Zonder hulpkolom kan ook.
Code:
=SOMPRODUCT((TEKST(daily!$A2:$A38;"mmmm")=B1)*(daily!$B2:$B38>0))
 
Laatst bewerkt:
wat als ik op het 2e tabblad in plaats van mmmm (tekst) de begindatum van de maand er neer zet, dus 01-01-2017, 01-02-2017, 01-03-2017 etc etc
 
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(daily!$A$2:$A$38)&JAAR(daily!$A$2:$A$38)=MAAND(B1)&JAAR(B1))*(daily!$B$2:$B$38>0))

of:

Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(daily!$A$2:$A$38)&JAAR(daily!$A$2:$A$38)=MAAND(B1)&JAAR(B1))*(daily!$B$2:$B$38<>""))
 
Laatst bewerkt:
Dan verandert de code naar

=SOMPRODUCT((TEKST(daily!$A2:$A38;"mmmm")=TEKST(B1;"mmmm"))*(daily!$B2:$B38>0))
 
Hallo Robske

Misschien een stomme vraag maar waarom zo omslachtig???

Mvg
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan