• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzamelen van gelijken in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AntonOv

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2015
Berichten
9
Hallo,

Ik heb twee vragen waar ik hoop enige hulp bij te kunnen krijgen. Heb het bestandje bijgevoegd.

1:
In bijgesloten tabel zie je in tabblad 1 een registratie van items (tabblad database) die gekoppeld zijn aan personen uit tabblad personen
Wat ik graag wil is dat in tabblad 3 (verklaring) een totaal uitlijsting komt van alles wat persoon uit cel C7 van tabblad verklaring in bezit heeft.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Alvast bedankt

Groet Anton
 

Bijlagen

  • registratie.xlsx
    43,8 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Voor vraag 2.

Gebruik de functie ALS.NB in combinatie met je huidige formule.
 
Iemand bereid mij hier op weg te helpen? krijg het ondanks alle pogingen niet voor elkaar :eek:((

Alvast bedankt.
Anton
 
Hallo allemaal,

is er dan niemand die me kan helpen?

Ik heb de volgende formule ingevoerd op tabblad Registratie C27

=ALS(RIJ()-RIJ($C$7)>=AANTAL.ALS(Registratie!$D$1:$D$500;$C$7);"";INDEX(Registratie!$B$1:$B$500;SOMPRODUCT(GROOTSTE((Registratie!$D$1:$D$500=$C$7)*(RIJ(Registratie!$B$1:$B$500)-RIJ(Registratie!$B$1)+1);AANTAL.ALS(Registratie!$D$1:$D$500;$C$7)-RIJ()+RIJ($C$7)))))

De formule geeft geen fout maar hij toont ook niets :(

Waar gaat het nou scheef?

Dank
Anton
 
Opmerkingen:
- Op kolom E op tabblad Registratie zit zowel validatie als een formule. Lijkt me niet handig. Of je kiest een gebruiker en Excel zoekt het nummer erbij, of andersom. Niet beide.
- Uitgifte- en retourdatum werken met formule NU(). Dat betekend dat als je de sheet morgen opent, de retourdatum ook zal veranderen naar de datum van morgen. Lijkt met niet handig. Dit zul je handmatig in moeten vullen bij uitgifte/retour.
- Ik heb een aantal tabellen gecreëerd i.p.v. de ellenlange lege lijsten die je oorspronkelijk had.
- Op het tabblad verklaring worden de verschillende sleutels per naam opgesomd (niet middels de formule hierboven...)

Bekijk bijlage maar eens of je er iets mee kan.
 

Bijlagen

  • registratie (AC).xlsx
    20 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Wauw AlexCel!

Bedankt dit ziet er heel goed uit en de opzet is beter.

Het kan zo maar dat iemand 15 of zelfs 20 sleutels in beheer heeft.... is de tabel in verklaring wel wat kort. Maar de opzet is super!

Je hebt wel een punt met betrekking tot je opmerking op de datum die op NU() staat. Deze is ook ten goede veranderd.
Zit alleen nog met de vraag of bij het uitlijsten van de verklaring wel een ingeleverde sleutel meegenomen moet worden, want dan worden de lijsten op den duur wel heel erg lang.

Groet
Anton
 
Die tabel kun je gewoon doortrekken naar beneden... (en aanpassen naar behoefte uiteraard).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan